חיפוש

הצ'קליסט שיעזור לכם בתביעה נגד חברת הביטוח

אחרי ששילמנו במשך שנים רבות ואפילו עשרות שנים, בכל חודש וחודש, ייתכן שנגיע למחלוקת אל מול חברת הביטוח בדבר התשלומים שמגיעים לנו. אנו, כמבוטחים, מן הסתם נרצה לקבל תשלום מחברת הביטוח, אך היא לא תמיד תמצא לנכון לשלם. מקרים אלו ומקרים נוספים, מגיעים אל בית המשפט בתביעה כנגד חברת הביטוח. במאמר שלפניכם, נדון במספר פעולות מומלצות לביצוע בתביעה כנגד חברת הביטוח.

 

אילו מצבים עלולים לגרור תביעה כנגד חברת הביטוח?

לפני שנצלול אל הפעולות המומלצות, נסביר בקצרה באילו מצבים עשויה להיות תביעת ביטוח. ביטוח הוא נושא סבוך ומורכב, וכראיה לכך יש מספר רב של סוגי ביטוח – החל מביטוחי בריאות, חיים ושיניים, דרך ביטוחי רכב שהינם חובה על פי פקודת ביטוח רכב מנועי, וכלה בביטוחי רכוש למיניהם כדוגמת ביטוח דירה, משכנתא, ציוד בעל ערך וכו'. כך, נוצר מצב שבו המבוטח הישראלי הממוצע לעיתים אינו מודע לכלל הביטוחים שבהם הוא מבוטח, דבר שניתן לבדוק בקלות יתרה במיזם הר הביטוח.

המקרה הנפוץ ביותר לתביעה כנגד חברת הביטוח הוא מצב שבו חברת הביטוח מסרבת לשלם בעוד המבוטח תובע תשלום במסגרת הפוליסה, לאור מחלוקת מסוימת ביחס לפוליסה. למשל, בביטוח סיעודי, מבוטח יכול לטעון שהינו עונה להגדרה "סיעודי" ולכן זכאי לתשלום, בעוד חברת הביטוח תטען להיפך. כך, ייתכנו מחלוקות בכל אחד מתחומי הביטוח שפורטו לעיל, ואלו עשויות להגיע אל פתחו של בית המשפט.

 

צעד ראשון – תיעוד

עולם הביטוח, בדומה להרבה תחומים נוספים, הינו עולם של מסמכים. לכן, חשוב במיוחד לשמור כל מסמך שמתקבל מחברת הביטוח, בין אם בקשר לתביעה עצמה ובין אם בהתנהלות השוטפת אל מול החברה. התיעוד חשוב במיוחד עבור התביעה והמשפט עצמו, שכן העולם המשפטי הוא במיוחד עולם של מסמכים. אין באפשרותכם לדעת לאיזה מסמך תזדקקו ובאיזו נקודה במהלך התביעה, אך אין עוררין כי מוטב לתעד ובמידת הצורך לוותר על מקום אחסון, מאשר לא לתעד ולהצטער על כך לאחר מעשה.

 

צעד שני – בביטוח רכב דווחו על הכל

צעד זה רלוונטי במיוחד לפוליסות ביטוח רכב. הרבה פעמים, הנזק שנגרם בתאונה, בין אם מדובר בתאונה עצמית ובין אם מדובר בתאונה עם נהג אחר, הינו נזק רכוש פעוט. בחלק מן המקרים, נהגים מעדיפים "לספוג" את הנזק של תיקון הרכב במוסך שאינו מורשה, מאשר לדווח על הנזק לחברת הביטוח ולתקנו דרך מוסך מורשה, אך גם לספוג העלאת מחיר בפרמיית הביטוח. בדיוק לאור הצעד הראשון, שכולל תיעוד מדויק של כל ההליך, כדאי לדווח על התאונה גם במחיר עליית פרמיה, מאשר להצטער לאחר מעשה על אי הדיווח.

 

צעד שלישי – התייעצות עם עורך דין מומחה

בעולם הביטוח, ככל הנראה תיאלצו להיוועץ עם עורך דין. צעד זה הינו חשוב במיוחד, כיוון שאתם תיאלצו להעיד במוסד רשמי כלשהו, בין אם בבית המשפט, בין אם אל מול ועדה רפואית של ביטוח לאומי ובין אם אל מול מוסד אחר. חשיבות הדיונים האלו הינה רבה ועשויה לקבוע את עתיד התביעה, התשלומים שתקבלו, אחוזי הנכות (חלילה), ועוד. על כן, לא ניתן לתאר במילים את חשיבות ההיוועצות בעורך דין מומחה והישמעות להנחיותיו, לצורך הצלחת התביעה.

 

צעד רביעי – שיתוף פעולה עם בית המשפט

בתביעת ביטוח, בית המשפט עלול לחשוד כי התובע אינו הגון. אין זה נובע מחשד ספציפי בכם, אלא מהרצון למנוע הונאות ביטוח שלצערנו הרב הינן דבר נפוץ יחסית. לכן, שיתוף פעולה מלא מצדכם כתובעים, עשוי להצטייר בצורה טובה וכנה עם בית המשפט, באופן שככל הנראה יטיב עמכם בתביעה.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא