חיפוש

המדריך המלא לביטוח מבנה

ביטוח מבנה הוא כיסוי ביטוח אשר רבים לא מכירים, ולכן מסתכנים בהוצאה כספית אדירה. הביטוח נועד למעשה לכסות את כללי בעלי הבתים בבניין, מפני נזקי תשתית אשר עלות תיקונם יכולה להיות אדירה. תקלות התשתית יכולות לנבוע ממספר גורמים, הכוללים בין השאר אירועים קטסטרופאליים כמו פיצוץ גז, או פשוט בלאי טבעי לאורך זמן. במאמר זה נפרט על דברים שיש לדעת בביטוח המבנה.

 

מהם הגורמים המשפיעים על מחיר הביטוח?

כמו בכל בחירה של ביטוח, למחיר הכיסוי יש השפעה אדירה על קבלת ההחלטה. מחיר משתלם יכול להפוך את הביטוח לכדאי יותר כלכלית או פחות. למעשה, אחד היתרונות של ביטוח, אשר כלולים במחיר הכיסוי, ויש להתחשב בו, הוא השקט הנפשי אשר הוא מעניק לכם. הגורמים המשפיעים על ביטוח מבנה הם רבים. הם כוללים קודם כל את הדברים אשר מכסה הביטוח. הביטוח יכול לכסות לדוגמא ביקור של בעל מקצוע שלא דרך חברת הביטוח, או לעבוד רק בתיווך חברת הביטוח. עבודה עם בעלי מקצוע אשר הזמנתם באופן אישי, הופכת את האינטרס שלהם לתיקון של התקלה לשביעות רצונכם, ולא לחיסכון אשר ישרת את האינטרסים של חברת הביטוח. אלמנט נוסף נוסע לסוג התקלות אשר מכסה הביטוח. האם מדובר בביטוח אשר מכסה אך ורק אסונות וקטסטרופות כמו שריפות או הצפות, או בביטוח אשר ניתן להפעיל גם לאירועים פשוטים של שחיקה ותקלות פעוטות יחסית. מחיר הביטוח מושפע גם כמובן מהחברה המבטחת עצמה, כאשר חברות ותיקות עם מוניטין מעולה ידרשו סכום כסף נכבד יותר עבור כיסוי ביטוחי. לבסוף, אחד הדברים החשובים ביותר למחיר, הוא הבניין עצמו, מה גודלו, מה מצבו הכללי ואיפה הוא ממוקם.

 

מה הביטוח למעשה מכסה?

הביטוח הבסיסי לרוב יכסה תקלות תשתית אשר נובעות משחיקה ארוכת שנים, כמו דליפת מצנרת ביוב או מים, קצר חשמלי הדורש טיפול וכדומה. בנוסף, ביטוח מבנה יכלול גם כיסוי למקרה של אסונות גדולים. חשוב להדגיש, שהביטוח נועד לכסות את כלל ההוצאות עד החזרת המבנה למצבו המקורי, בין אם מדובר על שיפוץ נרחב או תיקון מקומי ומהיר. ללא ביטוח, אתם למעשה מסתכנים בצורך לדרוש מכל בעלי הבית להכניס את היד עמוק לכיס לתיקון התקלות, ומאחר ורובם לא מתגוררים במבנה, האינטרס שלהם למהר ולבצע את התיקונים הוא קטן.

 

איך לרתום את כלל בעלי הבתים למשימה?

רתימה של כלל בעלי הבתים למשימה היא האתגר המרכזי של מארגני הביטוח. חשוב שכל אחד מבעלי הבתים יסכים להשתתף בהוצאה, מאחר והביטוח למעשה מגן על כולם. הדרך לרתום את כלל בעלי הבתים למשימה היא או הכנסת סעיף ייעודי במעמד מכירת הדירות בבניין חדש, או עבודת שכנוע איטית. נסו להדגיש את היתרונות של הביטוח, ואת גודל ההוצאה אשר הוא יכול לחסוך.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא