חיפוש

האם יש חשיבות עבור ביטוח בניין משותף?

פוליסת ביטוח משותף זוהי פוליסה המבטחת את החללים המשותפים בבניינים בהם מתגורר יותר מדייר אחד. לרוב, דיירים רוכשים ביטוח דירה סטנדרטי אשר מבטח את הסיכונים האפשריים שעלולים לפגוע בדירתו הפרטית ולעיתים מכסה גם את החללים המשותפים. אולם, לעיתים החללים המשותפים נשכחים מאחור.

בניין בו מתגוררים מספר דיירים כולל אזורים משותפים כגון: חדר מדרגות, מעלית, חצר משותפת ועוד. אזורים משותפים אלו, לעיתים אינם נכללים בביטוח הדירה הפרטית. כמו כן, גם אם הנזקים מכוסים, הליך הפיצוי על הנזקים בהם יהיה איטי יותר כאשר כל דייר מבטח זאת בנפרד מול חברת ביטוח שונה. לשם כך, יש פוליסה של ביטוח בניין משותף, אשר מבטחת את המרחבים המשותפים בבניין המגורים באופן אחיד.

 

אילו נזקים עלולים לקרות במרחבים המשותפים?

החללים המשותפים כוללים רכוש משותף של כל דיירי הבניין; חדר המדרגות, המעלית, מקלטים ועוד. רכוש משותף זה חשוף לנזקים שונים אותם רצוי לבטח. בנוסף, ישנם שירותים שנלקחים באופן משותף על ידי כלל הדיירים כמו שירותי ניקיון, תחזוקה ועוד. הנזק שנחשפים אליו בלקיחת השירותים המשותפים הוא החבות שעלולה להיווצר אותה ביטוח בניין משותף מכסה. במקרה של נזק פיזי לבניין, בו אין ביטוח בניין משותף, ייתכן שהדיירים לא יוכלו להקים את ביתם בשנית באותו השטח היות ולדיירים האחרים בבניין, שכאמור לא רכשו ביטוח, אין מסוגלות כספית להקים מחדש את הבניין.

 

למה ביטוח בניין משותף זה דבר חשוב?

כאמור, בהרבה מקרים ביטוח דירה פרטית מכסה ביטוח על המרחבים המשותפים. אולם, הליך כזה, בו כל דייר מבטח את דירתו הפרטית באופן אישי מול חברות ביטוח שונות זו מזה, עלול ליצור הליך פיצויים מורכב, ארוך, מייגע ובעייתי. כך למשל אם קורה נזק פיזי לבניין ורק חלק מהדיירים רכשו ביטוח, הליך הפיצוי יהיה מסובך יותר כאשר מדובר בפיצוי חלקי שצריך להגיע מחברות ביטוח שונות. לכן, כאשר יש ביטוח בניין משותף הליך קבלת הפיצויים יהיה מהיר יותר.

בנוסף, גם בנוגע לבעיות שעלולות להיווצר במהלך אורח החיים היומיומי, כמו למשל נזילה מהדירה של השכן לחדר המדרגות, המנקה שהחליק\ה במדרגות, מישהו שנפצע בחדר הכושר ועוד, עלולים להפוך לפרוצדורות מורכבות כאשר מדובר בביטוחים נפרדים של כל דייר ודייר.

כמו כן, אם אין לכם גוף ייעודי שאחראי על החללים המשותפים, במקרה של רשלנות בתחזוקת החללים המשותפים החבות הפלילית תהיה על הדיירים. על כן, כדאי לרכוש ביטוח בניין משותף שיכסה הוצאות אלה.

לאור כל אלו, ישנה חשיבות גדולה לביטוח בניין משותף שחוסך את חוסר הנעימות, חוסר הבהירות וחוסר הסדר והופך את הביטוח על המרחב המשותף לקל ופשוט הרבה יותר.

 

לסיכום

אם אתם גרים בבניין משותף, עליכם לקחת בחשבון את הסכנות שעלולות להיווצר במרחבים המשותפים ואת החבות שהן עלולות ליצור על כתפי הדיירים. במטרה למנוע זאת ולהקטין את הנזק שיקלו לרכוש ביטוח בניין שיתופי ולבטח נזקים אלו בצורה מסודרת מבעוד מועד.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא