חיפוש

3 השיטות לבדיקת האם יש לי דוחות תנועה

הצטברות של דוחות תנועה ותעבורה עלולה להוביל להטלה של מגוון סנקציות כמו שלילת רישיון, עיקול רכב או חשבון בנק ובמקרים חמורים גם מאסר. בשנים האחרונות, לאור התפוצה הרחבה יותר של מצלמות מהירות ומצלמות בצמתים, קל יותר לקבל דוח תנועה ללא מפגש עם שוטר. בלא מעט מקרים, הדוח יגיע אל בית הנהג כחודש לאחר העבירה, ולעיתים בשל בעיות שונות בדואר או ברישום הכתובת הוא לא יגיע כלל. אז מהן השיטות לבדוק אם יש לכם דוחות תנועה על שמכם? על כך בכתבה הבאה.

 

השיטה הראשונה – משטרת ישראל

דוחות תנועה ותעבורה, בניגוד לדוחות חניה, ניתנים על ידי משטרת ישראל. ישנם מקרים בהם הדו״ח ניתן במפגש עם שוטר תנועה המזהה נהג אשר מבצע עבירה אך במקרים אחרים, אפשר לקבל גם דוח תנועה ללא מפגש עם שוטר. מקרים אלו הם בעיקר עבירות תנועה אשר מזוהות הן על ידי מצלמות מהירות בכבישים והן על ידי מצלמות בצמתים מרומזרים אשר בוחנות את חציית הצומת באור אדום. במקרים בהם מצלמה זיהתה עבירה, הדו״ח אמור להישלח אל בית הנהג עד חודש לאחר העבירה, אך לא תמיד כך הדבר. על כן, על מנת לבדוק קיומם של דוחות תנועה, ניתן לפנות למרכז הארצי של משטרת ישראל לפניות נהגים (מכונה גם מפנ״א) במספר 110, שלוחה 2. במרכז מופיעים כלל דוחות התנועה של אותו נהג וניתן גם לשלם את הדוחות. עם זאת, לפני תשלום דו״ח תנועה, במיוחד במקרים בהם הדו״ח ניתן על ידי מצלמה ואינכם בטוחים שהעבירה אכן בוצעה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד תעבורה ולבחון אפשרויות לביטול או ערעור על הדו״ח.

 

השיטה השנייה – רשות האכיפה והגבייה

עוד אפשרות לבדיקה של דוחות תנועה ותעבורה קיימים היא באמצעות האתר של רשות האכיפה והגבייה. באופן כללי האתר מיועד לבדיקה של כל קנס או הליך הוצאה לפועל הקיים כנגד אדם ובין השאר ניתן למצוא בו גם קנסות משטרה. היתרון באתר של רשות האכיפה והגבייה הוא שהוא מקיף יותר מהמרכז המשטרתי וגם נוח יותר לגשת אליו. עם זאת, לא תמיד הוא מעודכן בכל הדוחות. במקרים בהם למשל קיים הליך לביטול או לערעור על דו״ח, הוא לא יופיע באתר. על כן, אם יש צורך בתמונת דוחות מלאה ומקיפה עדיף לפנות למרכז לפניות נהגים של המשטרה.

 

השיטה השלישית – טופס כחול

מדובר בכלי קצת יותר כללי אך עדיין שימושי ביותר במקרים של עבירות תעבורה. היום, ניתן לפנות לרשות הרישוי ולבקש ״טופס כחול״. טופס זה מרכז את כלל הנקודות התעבורה שנצברו כנגד עבירות תנועה שונות. באמצעות טופס זה, אפשר להבין בצורה טובה יותר את תמונות הדוחות, וכן להחליט אם שווה להתאמץ ולערער על דוח, אם למשל המשמעות של דוח נוסף היא שלילת רישיון. בנוסף, בתהליכי ערעור שונים ניתן להיעזר בטופס ולבקש הפחתה של הקנס אם מדובר בטופס נקי וללא עבירות תנועה קודמות.

דוח"ות תנועה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא