חיפוש

תיקון משאבת שמן ברכב – מה צריך לדעת לפני

בין אם הרכב שלכם ישן או חדש יותר, בלאי קיימים ברכבים ותקלות מתרחשות מדי פעם, אלו לא חדשות מסעירות במיוחד.

יחד עם זאת, תמיד כדאי לדעת מהי מהות התקלה ברכב לפני שניגשים לרכב.

מעבר לתקלה בחלק הספציפי ברכב, עששויים להיות חלקים נוספים שיהיה צורך להחליפם.

חשוב להבין, רכב הוא מערכת כוללת של חלקים הקשורים אחד בשני בקורלציה מתמדת. למעשה, לא סתם אומרים שגוף האדם מקביל למנוע של רכב. אם חלק מסוים ברכב שלכם יתקלקל, הוא עשוי להוביל לנזקים משניים ברכב, שלפעמים אפילו יהיו יקרים יותר מאשר התיקון של החלק המקורי שגרם לכל הבלגן הזה. בואו ניקח את הדוגמה של משאבת שמן ברכב – מה חשוב לדעת לפני שמחליפים אותה? המידע הבא בחסות צוות המומחים של חברת קפיטל מוטורס – ליסינג פרטי ומימון 100% על רכבים.

 

מה חשוב לדעת לפני שמתקנים או מחליפים משאבת שמן ברכב?

בין אם יש לכם קיה פיקנטו או אפילו רכב SUV, כדאי לדעת שבדרך כלל לא מתקנים משאבות שמן. למעשה, בדרך כלל מחליפים משאבת שמן תקולה. עכשיו שימו לב, משאבת שמן ברכב, ברגע שהיא הולכת – אתם עשויים להיות בבעיה.

חשוב להבין, התפקיד של משאבת השמן הוא לפמפם שמן למנוע ולהחזיר אותו, כך חוזר חלילה. ברגע שמשאבת השמן ברכב מתקלקלת או נוזלת, השמן פשוט לא יגיע למנוע. מה יקרה במצב כזה? ניחשתם נכון, הבוכנות במנוע ינועו ללא שימון, מה שכנראה יוביל לקלקול סופי של המנוע.

 

כיצד חלק אחד ברכב שמתקלקל, עשוי להוביל לקלקולם של חלקים אחרים?

גוף האדם, למעשה, פועל בצורה דומה. אם חלילה אדם חווה נזק בריאותי, הוא צריך לטפל בכך מיד. אם אותו אדם לא יטפל באותו נזק שנגרם לו בגוף, הנזק יכול להתרחב ולהשפיע על מערכות אחרות בגוף. ובכן, בדומה לכך אפשר להסתכל גם על משאבת השמן ברכב.

אם לא תתקנו משאבת שמן שנוזלת, אתם יכולים לגרום להריסה טוטאלית של המנוע. וברגע שהמנוע "רץ" ללא שמן, אתם כנראה תצטרכו אוברול. למי שפחות מכיר את המושגים, אוברול זה אומר פתיחת מנוע, זה אומר בין 5,000 ₪ ל-15,000 ₪ ומעלה. כמובן, תלוי בסוג הרכב ובסוג המנוע.

 

החלפת משאבת שמן ברכב – כל מה שצריך לדעת

בחלק מהמקרים יהיה צורך גם לייבא מנוע מחו"ל, שכן סביר להניח שיהיה מדובר בדגם מיוחד כלשהו של מנוע, או דגם מיוחד של רכב. עוד כדאי לדעת, מעבר למשאבת השמן ברכב שלכם, במקרים רבים ישנם גם מחזירי שמן שצריך להחליף יחד עם המשאבה.

בעוד שבמקרים מסוימים לא תהיינה חובה להחליף מחזירי שמן ברכב, זה דווקא יהיה מומלץ. אם כבר המכונאי מפרק את המשאבה, הוא בדרך כלל ימליץ על הדרך להחליף גם מחזירי שמן. ועוד דבר שאנחנו רוצים שתיקחו בחשבון – בימינו יש גם משאבות שמן דיגיטליות.

 

משאבות שמן בימינו מצריכות טיפול מיוחד?

בשנים עברו רכבים היו מצוידים במשאבות שמן מכאניות, אך כיום ישנן משאבות שמן דיגיטליות שפועלות במקביל לחלקי מנוע אחרים. כמובן, אם יש לכם רכב חדש שמצריך טיפולים מאוד ייעודיים, יהיה מומלץ לטפל ברכב רק במוסכים המורשים לכך.

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, ככה גם הטיפולים והתיקונים ברכבים הולכים ונעשים מורכבים יותר. אם בשנים עברו היה אפשרי לפרק מנוע בחצר האחורית של הבית ולהרכיבו מחדש. הרי שבימינו זה כבר כמעט משימה בלתי אפשרית עבור המכונאי הביתי החובב.

 

האם בכלל כדאי להחליף מנוע תקול ברכב בימינו?

אבל בסופו של דבר, בימינו כבר אין צורך להתחיל לפרק מנועים בכדי לתקן אותם. מנוע הוא אחד החלקים הכי יקרים ברכב, ובדרך כלל יחד עם המנוע גם יתקלקלו חלקים נוספים. אם התקלקל לכם המנוע ברכב, ההמלצה הכי גורפת עבורכם היא רכישת רכב חדש בתנאי ליסינג פרטי עם ריביות נמוכות.

בנקודה זו אתם מוזמנים להכיר את חברת קפיטל מוטורס, סוכנות הרכבים הוותיקה בארץ בתחום של ייבוא מקביל לרכבים, מימון 100% על רכבים חדשים, ליסינג פרטי, תפעולי ועוד. עם צוות שלם של מומחים שנכון לייעץ לכם חינמית בטלפון, אתם תוכלו לרכוש את רכב החלומות שלכם ולהנות מנהיגה איכותית ביותר.

מנוע של רכב

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא