חיפוש

תוספי דלק \ שמן – מה הם, והאם כדאי להשתמש?

בעת שאנו נכנסים לחנות אביזרי אופנועים, בין אם אינטרנטית ובין אם פיזית – לעתים אנו נתקלים במוצרים המבטיחים לשפר את ביצועי האופנוע שלנו, ולהפוך אותו למשהו אחר וטוב

יותר.

תוספי דלק ושמן נמכרים במגוון צורות, ויש דעות רבות גבי השימוש בהם.

מה בדיוק עושים התוספים האלו, והאם הם מומלצים לשימוש? במאמר הבא.

 

תוספי דלק ושמן לאופנוע

לאחר שראינו פרסומים רבים לגבי תוספים שונים המבטיחים לשפר את ביצועי האופנוע שלנו, החלטנו לגשת ולשאול את בעלי המקצוע של אופנועי מטלון פתח תקווה – האם יש כאן עניין ממשי ואמיתי? תוספי שמן ודלק נמכרים במגוון צורות, ומבטיחים לנו הבטחות מרשימות, תוך תיאורים פיזיקליים מפורטים של השפעתם על חלקי המנוע, הקרבורטור ועוד. על מנת שנוכל להבין כיצד להתנהל עם חומרים אלו, נתחיל בהסבר קצר על הפעולה שלהם.

 

מהי פעולתם של תוספי דלק ושמן?

תוספי דלק הם למעשה חומרים שאמורים להמיס לכלוכים המצטברים בקרבורטור ובמערכת הדלק – וכך הם מבטיחים להביא ביצועים טובים יותר לאופנוע שלנו. תוספי שמן לעומתם, מכילים חומרים מקטיני חיכוך – ולכן אמורים לגרום לפעולה חלקה יותר, בכל מקום באופנוע שבו יש חלקים נעים הדורשים סיכוך. את התוספים מוסיפים אל מיכל הדלק או אל תא השמן באופנוע – ע"פ הוראות היצרן של התוסף הספציפי.

 

האם כדאי להשתמש בתוספי דלק ושמן?

התשובה לשאלה זו היא מעט מורכבת, אך ננסה לפרוט אותה עבורכם בצורה הברורה ביותר.

כשאנו מדברים על תוספי דלק – כאמור מדובר בחומרים הממיסים לכלוך וגורמים לו להשתחרר מהקרבורטור. לאן הלכלוך הולך? ובכן, הוא ממשיך לנוע במערכת הדלק – אל הצנרת והפילטרים, ולעתים עלול לגרום שם סתימות. מכאן, שלא מומלץ להשתמש בתוספי דלק במצב שבו הקרבורטור הוא מלוכלך. לעומת זאת, אם מדובר באופנוע חדש יחסית – לעתים התוסף יוכל לעזור לנקות מקומות מסוימים מבלי לסכן את המערכת.

לגבי תוספי השמן, לרוב מדובר בחומרים שמטרתם להקטין חיכוך בין חלקים נעים. עם תוספי שמן אנו צריכים להתנהל בזהירות רבה, וזאת עקב מספר סיבות. בתור התחלה, חשוב להבין שתמיד רצוי להשתמש בשמן טוב יותר המתאים לאופנוע שלנו, על פני תוסף שמן שאין אנו בטוחים מה הוא מכיל. אי תאימות בין השמן ובין התוסף עלולה לגרום לבעיות. שנית – ישנם כלים שבהם תוסף שמן עלול לגרום לבעיות המצריכות החלפת דסקיות קלאץ'.

 

לסיכום

שוק כלי הרכב בכלל, ושוק האופנועים בפרט – מציעים תוספים רבים ושונים המבטיחים לשפר פלאים את ביצועי הרכב שלנו. לרוב תוספים אלו אינם מונעים את הצורך בטיפול אמיתי ומעמיק, שיפתור את הבעיה מהשורש. יש להתנהל בזהירות רבה כשמדובר בתוספי דלק ושמן, מכיוון שהם עלולים לגרום לנו לבעיות שתסתכמנה בהוצאות גדולות יותר לאחר מכן.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא