חיפוש

רשלנות רפואית באבחון מאוחר של דלקת ריאות – מה ניתן לעשות?

הרפואה המתקדמת של ימינו מאפשרת לנו להתמודד ביעילות רבה עם בעיות בריאותיות שונות, ביניהם דלקת ריאות, כאשר אבחון נכון וטיפול תרופתי מתאים, יכולים להביא להחלמה מלאה תוך מספר ימים. בניגוד לכך, כאשר הרופא המטפל מתרשל בתפקידו ואינו מאבחן בזמן את דלקת הריאות, עלולים להתפתח זיהומים ואף מקרי מוות

 

מהי דלקת ריאות?

בין המחלות השכיחות ביותר בעולם המערבי נמצאת דלקת הריאות, המשתייכת לקטגוריית המחלות הזיהומיות הפוגעות ברקמת הריאה ולמעשה מונעת מהגוף להעביר חמצן באופן תקין ומסודר לשאר איברי הגוף השונים.דלקת ריאות מתפתחת בעקבות חיידקים או וירוסים שונים הנמצאים בסביבה ומגיעים אל דרכי הנשימה שלנו.

בין התסמינים הבולטים לדלקת הריאות ניתן למצוא תופעות כמו חום, צמרמורות, קצב נשימה מוגבר, קוצר נשימה, כאבים בחזה ושיעולים, כאשר אופן הטיפול הנפוץ הוא באמצעות אנטיביוטיקה וזמן ההחלמה מהיר יחסית ונמשך לרוב כ – 5 ימים.

 

מהי רשלנות רפואית באבחון דלקת ריאות?

ראינו אם כן כי לדלקת ריאות ישנם תסמינים די ברורים, אך לא אחת הרופאים המטפלים מתרשלים בזיהוי מקדים של התסמינים והבדיקות הנחוצות בכדי לוודא כי מדובר בדלקת ריאות וגורמים למעשה לאבחון מאוחר של דלקת הריאות.

כך, במקום טיפול תרופתי פשוט ויעיל וזמן החלמה מהיר, האבחון המאוחר של דלקת הריאות עלול להוביל לסיבוכים רפואיים מיותרים, דוגמת הזדקקות להנשמה מלאכותית, מקרים הנפוצים בעיקר, אך לא רק, אצל אנשים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה, קשישים, תינוקות ואנשים הסובלים ממחלות ריאה שונות.

רשלנות באבחון נכון ומיטבי של דלקת הריאות היא עניין די מאתגר להגדרה משפטית והוכחות חותכות ולפיכך, בעת התקיים החשד כי מקורה של האבחון המאוחר של דלקת הריאות ברשלנות רפואית, מומלץ להיעזר בהקדם בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, כפי שתוכלו למצוא באתר df-law.co.il. יחד עם זאת, ישנם מספר מקרים המעידים ברובם כי מדובר ברשלנות רפואית:

  • התעלמות מהתסמינים המוזכרים לעיל, המאפיינים את תחילתה של התפתחות דלקת הריאות.
  • הימנעות מבירור במקרה של חשד לקיומה של דלקת ריאות – אי ביצוע בדיקות נדרשות ועיון מעמיק בתיק הרפואי לדוגמה.
  • אבחון שגוי – במקרים בהם על אף התסמינים הברורים, הרופא אבחן באופן שגוי את המחלה.
  • אי התאמת טיפול מתאים.
  • פענוח שגוי של צילום חזה.

 

תביעת רשלנות רפואית באבחון מאוחר של דלקת ריאות

כאמור, כדי להוכיח רשלנות רפואית באבחון מאוחר של דלקת ריאות, צריך לבסס תשתית ראייתית מוכחת וחזקה ביותר, במיוחד לאור העובדה כי התביעה מנוהלת מול מוסד רפואי מבוסס ובעל ניסיון במקרים מעין אלו.

לפיכך, חשוב לפנות מיד עם התעורר החשד אל עורך דין מקצועי בתחום, אשר יכווין אתכם בעניין החומרים שיכולים להיות רלוונטיים ולהוות ראייה משמעותית וחותכת, לבחון היטב את המקרה ולהחליט האם קיימת עילה לתביעה ומה גובה הפיצויים הצפוי.

רשלנות רפואית

 

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא