חיפוש

מה תהליך ההסמכה של חשמלאי מוסמך?

אם תחפשו במנוע החיפוש של גוגל את מילות החיפוש חשמלאי מוסמך, כנראה שיוצגו בפניכם עשרות עמודי תוצאות שונים, עם אלפי ועשרות אלפי תוצאות שמסודרות בהם. אז נכון, על מנת למצוא חשמלאי מוסמך לא צריך היום לחפש מספרי טלפון בספר הטלפונים הצהוב הגדול של פעם, אבל בכל אופן חשוב לבחור אותו בצורה טובה ומדויקת, שתשמור על הבטיחות שלכם.

על מנת שתוכלו לבחור נכון את החשמלאי שלכם, הנה כמה נקודות שחשוב להכיר לגבי תהליך ההסמכה של חשמלאי מוסמך.

 

קודם כל לימודים

על מנת להפוך לחשמלאי מוסמך, יש צורך בהסמכה של מסלול לימודים. לימודי חשמלאים קיימים היום במגוון מוסדות שונים ברחבי הארץ, והם מאפשרים מעבר של קורסים תיאורטיים ומעשיים כאחד, תוך ליווי צמוד מצוות המדריכים המנוסים. הלימודים הם השלב הראשוני בהסמכה של חשמלאי מוסמך, ובלעדיהם – לא ניתן להתקדם אל עבר שלבי ההסמכה הבאים.

במסגרת הלימודים עוברים החשמלאים לעתיד מגוון מבחנים ומבדקים שבמסגרתם הם צריכים להביא לידי ביטוי את מגוון הכישורים שאותם הם רכשו, ולעבור בהצלחה את כולם.

 

רישיון חשמלאי – חלק בלתי נפרד מההסכמה של חשמלאי מוסמך

קבלת רישיון חשמלאי הוא קריטי על מנת לעסוק במקצוע ולהעניק שירותים של חשמלאי מוסמך. הרישיון צריך להיות מנופק מטעם האגף לרישום ורישוי עיסוקים, ולהיות בתוקף, כמובן. הרישיון הוא האסמכתא הרשמית והפורמלית לעצם עיסוקו של אדם מסוים בשירותי חשמלאות, ובלעדיו – אתם לא צריכים בשום אופן לשכור את שירותיו.

את הרישיון ניתן לקבל באמצעות מעבר מוצלח של מבחנים מטעם האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, ורק בוגרי קורסים שונים לחשמלאות זכאים להגיש את הבקשה אליו.

 

כדי להיות חשמלאי מוסמך לא צריך לחכות לחיים הבוגרים

לא מעט בני נוער מזהים את הרצון החזק שלהם להשתלב בתחום שירותי החשמלאות כבר בגילאים צעירים, ואותם בני נוער מוזמנים לקחת חלק בלימודים חשמלאות במוצעים להם במסגרת בתי הספר התיכוניים שלהם וחטיבות הביניים. את הלימודים מלווים, כמובן, מורים מוסמכים מתחום החשמלאות, והם יכולים להעניק מהידע ומהניסיון הנרחבים שלהם לדור הצעיר כבר בשלבים המוקדמים הללו.

 

טכנאי חשמל, הנדסאי חשמל – האם יש הבדל?

תהליך ההסמכה של חשמלאי מוסמך עלול לבלבל אתכם, משום שבוודאי חלק מכם מכוונים לקבלת תעודה ורישיון של טכנאי חשמל, ואילו אחרים מכם שואפים לקבל תעודה ורישיון של הנדסאי חשמל. חשוב להבין שעל מנת לפנות אל דרך הלימודים המתאימה לכם ביותר, חשוב להתייעץ בראש ובראשונה עם המוסדות הלימודיים שבהם אתם מעוניינים ללמוד.

שם תוכלו לקבל את ההכוונה המדויקת אל עבר המסלול המתאים לכם, ואז אז אתם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט www.tlv-elec.co.il, שיעזור לכם לקבל קצת יותר מושג לגבי פרטי מידע שונים וחשובים. אז במה תבחרו? מה שלא יהיה – שיהיה לכם המון בהצלחה בלימודים ובחיים המקצועיים שמצפים לכם אחריהם!

כלי חשמל

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא