חיפוש

שמים סוף לכתמים – טיפים לניקוי שטיחים

היכרות עם האופן שבו צריך לנקות כל סוג של שטיח יכולה לחסוך זמן, הוצאות וטרחה. עם זאת, כדאי גם להכיר את היתרונות של שירותי ניקיון מקצועיים ולא לשכוח להזמין אותם אחת לתקופה מסוימת על מנת לשפר את איכות החיים של כל בני המשפחה

כל סוגי השטיחים דורשים ניקיון. לא משנה אם מדובר על שטיח יקר או זול, הניקיון קובע עד כמה יהיה לנו נעים להיכנס לבית או למשרד ולהסתכל על הרצפה. יתרה על כך, הניקיון משפיע לעיתים קרובות על איכות החיים שלנו מבחינת סטריליות והיגיינה. עם זאת, ניקיון של השטיחים גם עלול להיות משימה מורכבת – אלא אם עושים זאת נכון.

 

היתרון של ניקיון מקצועי

הדבר החשוב ביותר שאותו כדאי לזכור לגבי ניקיון של שטיחים הוא שמה שזול עולה ביוקר. אם למשל מנסים לנקות את השטיח לבד אבל משתמשים בחומרי גלם לא מתאימים, עלולים לגרום לו נזק בלתי הפיך. אבל אם פונים מלכתחילה אל חברה מקצועית כגון קרפטים שטיחים לדוגמא, בכלל לא צריכים לדאוג. פשוט מעבירים את השטיח לניקיון יסודי ומקבלים גם התחייבות מלאה וגם אחריות על התוצאות.

 

איך מנקים את השטיח?

ניקיון מקצועי אחת לתקופה מסוימת רלוונטי בעיקר אם מעוניינים להתמודד עם כתמים קשים. בין לבין, אפשר לאמץ עוד כמה טיפים שונים ולהגדיל את הסיכוי לכך שהשטיח בכלל לא יתלכלך. אז קודם כל, צריך לבדוק באיזה סוג של שטיח מדובר.

בשביל לדעת איזה חומרי ניקיון מתאימים לכל סוג של שטיח, מסתכלים על התווית ועל הנחיות היצרן. לאחר מכן, בודקים את התגובה של השטיח והבד לחומרי הניקיון באזור נסתר. אם התוצאות טובות ואין נזק, אפשר להמשיך לניקיון של שאר השטיח ובצורה משמעותית יותר.

 

כיצד מסירים כל סוג של כתם?

עוד טיפ חשוב לניקוי שטיחים מתייחס להבדלים בין סוגי הכתמים עצמם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא את כל סוגי הכתמים צריך לנסות להסיר באותה צורה. כך למשל יש הבדל בין כתמי קפה, כתמי יין וכתמי דם.

אצל משפחות עם ילדים ופעוטות, חשוב מאוד לטפל בכתמי שתן ויש לדאוג להסרת הלכלוך עוד לפני שמאווררים את השטיח. לשם השוואה, סוגים אחרים של כתמים קשורים ללכלוך שמצטבר עם הזמן ולאבק ששוקע בין הסיבים. בשביל לנקות את הכתמים האלה, צריך לשלב בין חומרים חזקים לבין שאיבה.

 

משתלם להשקיע בשטיח

בשורה התחתונה, שטיחים הם פתרון ריצוף שכיח כי הם מוסיפים המון לאווירה ובגלל שנעים לדרוך עליהם. מצד שני, אותן תכונות בדיוק גם מגדילות את הסיכוי להופעת כתמים על השטיח. אז כדי להתמודד עם הכתמים, מזמינים שירותי ניקיון של חברה מקצועית. בין ביקור לביקור, מקפידים לנקות מהר ובעדינות את הכתמים השונים.

עצות לניקוי שטיחים

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא