חיפוש

כמה חשוב בעל מקצוע איכותי לבריאות הנפש?

בריאות הנפש היא אספקט חשוב מאד בחיינו, אולי הכי חשוב בחיינו, שמשפיע על כל ההתנהלות, הבחירות, היחסים והתחושות שלנו ומכוון את חיינו אם נרצה או לא.

כאשר אנו פונים לטיפול, בעל מקצוע לבריאות הנפש שאינו איכותי עלול להוביל אותנו במקרה הרע למשבר וקושי גדול יותר ממה שחווינו מלכתחילה או במקרה הטוב פשוט לבזבז לנו כסף ולהשאיר אותנו באותה נקודה.

לכם, בעל מקצועי איכותי לבריאות הנפש הוא אחד הדברים החשובים שיש ושחשוב לבחון היטב לפני שניגשים לבעל מקצוע ולמטפל.

לפניכם הכל על כמה חשוב בעל מקצוע איכותי לבריאות הנפש.

 

מה הוא בדיוק בעל מקצוע איכותי לבריאות הנפש?

בעל מקצוע לבריאות הנפש הוא אדם המוסמך בטיפול פציינטים בבריאות הנפש, ומוסמך לייעץ ולהעביר אותם טיפול נפשי. כיום בישראל, כל אדם עם הסמכה ותעודה המאפשרות לו לטפל, יכול לפתוח קליניקה ולעבוד כפסיכולוג או מטפל בישראל באופן פרטי או באופן מאוגד. לכן, כאשר ניגש לחפש בעל מקצוע ,ניתקל בהמון בעלי מקצוע לבריאות הנפש. המטרה היא לבחור בבעל מקצוע איכותי וטוב עבורנו, שלא יעביר אותנו תהליך סתום או יסב לנו נזק. בחירת בעל מקצוע היא בחירה חשובה שתקבע את תוצאות הטיפול ותשפיע עמוקות על המשך חיינו. לכן לפני שאתם ניגשים לחיפוש מטפל, בדקו המלצות, ביקורות, הסמכות וודאו שאתם מגיעים למקום שיעשה לכם טוב וישפר את חייכם, ולא להפך ובחרו בבעל מקצוע איכותי ומהימן בלבד.

 

מדוע חשוב להימנע מבעל מקצוע לא איכותי לבריאות הנפש?

בעל מקצוע וטיפול פסיכולוגי שאינו איכותי עבור בריאות הנפש שלנו, עשוי להזיק ולהוליך אותנו למקומות לא טובים ולגרום למספר נזקים בחיינו. חשוב להבין היטב את הנזקים כדי שנוכל להימנע ולהבין את חשיבות הדבר לעומקו. לפניכם מספר נקודות שיסבירו מדוע עדיף להישמר מבעל מקצועי לא איכותי:

 

נזק נפשי

בעל מקצוע לבריאות הנפש נועד כדי לכוון אתכם לכיוון מסוים ולהשפיע עמוקות על חייכם ועל מצבכם הנפשי. לכן, טיפול אצל בעל מקצוע לבריאות הנפש שאינו מקצועי, כאשר מראש איננו במצב נפשי טוב מדי, הוא מסוכן ועשוי ליצור נזק נפשי ולדרדר את המצב.

 

נזק כלכלי

כולנו כבר יודעים לצערנו, שבעל מקצוע לבריאות הנפש הוא לא עניין זול ועבור רבים מדובר בהוצאה כבדה שהם נלחמים כדי לקיים אותה. לכן, טיפול אצל בעל מקצוע שאינו מקצועי הוא בזבוז כסף לשמו, שכן לרוב, הוא לא יוכל לעזור לנו ורק ייקח מאתנו כספים מיותרים.

 

הישארות באותה נקודה

לרוב כאשר אנו ניגשים בטיפול אנו לא מרוצים ממצב הבריאות הנפשית שלנו וזקוקים לעזרה. כאשר נלך למטפל שאינו מקצועי, במקרה הטוב בו הוא אינו עושה לנו נזק מסוים – דהוא פשוט ישאיר אותנו באותה נקודה, ויאריך את משך הזמן בו אנחנו בתסכול ממצבנו הנפשי ללא שינוי.

 

פאזל

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא