חיפוש

לפי מה נקבע מחיר ייבוש תת רצפתי – כל מה שחשוב לדעת

במקרים רבים בהם מבוצע הליך של בדק בית או של איתור רטיבות, אכן מתגלה רטיבות בקיר, מתחת לרצפה, בתקרה או במקומות אחרים.

בהנחה שהתגלתה אצלכם רטיבות מתחת לרצפה, כעת אתם נמצאים בשלב השיקום והייבוש התת רצפתי.

כיוון שרובכם ודאי לא מכירים את ההליכים השונים והמחירים, במאמר הקרוב נדון בדברים שחשוב לדעת לגבי ייבוש תת רצפתי והליך התמחור שלו.

 

ייבוש תת רצפתי – כיצד זה בכלל מתבצע?

ייבוש תת רצפתי הינו הליך שמבצעת חברה מקצועית במקרים בהם נתגלו נזקי רטיבות כתוצאה מליקוי או כשל בצנרת שנמצאת מתחת לרצפה. ההליך חשוב במיוחד, כיוון שנזקי הרטיבות יכולים להיות משמעותיים ביותר, כמו עובש, ריח רע, זיהומים למבנה, החלפת ריצוף, החלפת צנרת וכד'. מיותר לציין כי נזקים אלו עלולים להגיע לאלפי שקלים בגין נזק שניתן למנוע ככל שמטפלים בו במהירות ובמקצועיות.

ההליך מתבצע לאחר שהתקיימה בדיקת נזילות, לרוב באמצעות מצלמות טרמיות ושיטות המשלבות טכנולוגיות מתקדמות, שהינן ממוקדות ואינן הרסניות למבנה או לריצוף. ההליך מתבצע לרוב באמצעות קידוח חורים קטנים יחסית (לרוב מאחורי ריהוט, ולא במקום בולט ברצפה) אשר ניתן למלא אחר כך או לחלופין להחליף את אותה המרצפת. אל החורים מכניסים משאבה בעלת מדחס רב עוצמה שמאפשר למשאבה, פשוטו כמשמעו, לינוק את הרטיבות והלחות שנמצאים מתחת לריצוף, על אף שהרטיבות יכולה להיות מפוזרת, מרוחקת ולא נגישה. כך, נמנעים נזקים פוטנציאליים משמעותיים ביותר, תוך הריסה מינימלית של הריצוף.

 

שיטות התמחור – מה קיים בשוק?

לרוב, התמחור יתבצע לפי מחיר קבוע למ"ר. למשל, במחיר של 1400 ₪ ל-10 מ"ר, ובהכפלה לפי גודל החדר או המבנה כולו. כל חברה עשויה להציע מחיר אחר, וזוהי שיטת התמחור הנפוצה בשוק. אולם, לא כל טיפול דומה למשנהו, ועשויים להיות מאפיינים שונים שישפיעו על המחיר. על כך, נדבר בפסקה הבאה.

 

מאפיינים נוספים שישפיעו על המחיר

לעיתים, הרטיבות ומידת התפשטותה, ואף הנזקים השונים שנוצרו מהרטיבות ככל שלא טופלה בזמן, יכולים להצריך זמן רב יותר, אנשי מקצוע רבים יותר, כלים שונים ומיוחדים, ועוד. כך למשל, ייבוש תת רצפתי יכול לכלול בתוכו גם טיפול לנזקי העובש שנוצרו כתוצאה ממנו, או במידה והריצוף התנפח (נפוץ בריצוף מעץ, כמו פרקט), ייתכנו עלויות נלוות שאינן כלולות במחירים שצוינו לעיל. כמו כן, כמובן שככל שהטיפול ארוך יותר ומצריך מספר אנשי מקצוע, המחיר עלול להיות יקר יותר.

 

אם כך – מה עושים?

כיוון שאיננו יכולים לדעת מהי הרטיבות הקיימת, מה הנזק הקיים וכמה זמן ייקח לטפל בה, לרוב נהוג ליצור קשר עם חברה או בעל מקצוע לצורך בדיקה ראשונית וקבלת הצעת מחיר. כך, כלקוחות, תוכלו לבצע מעין סקר שוק ולהשוות בין הצעות מחיר שונות ובין השירותים השונים שתקבלו, ולהגיע להחלטה הטובה ביותר בעבורכם.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא