חיפוש

המדריך לניקוי ספות מבלי לפגוע בספה

הספה בחלל

הספה היא חלק מאוד משמעותי מן הבית – מארחים בה אורחים, פעמים רבות אוכלים בה, רואים טלוויזיה, עובדים עליה ומה לא. בהתאם, בעקבות השימושים המרובים והיום יומיים היא צוברת לכלוכים רבים שאנחנו אפילו לא שמים לב אליהם.

הלכלוכים יכולים להיות ממקורות רבים – אבק טבעי שמצטבר על הספה, כתמים שונים שנוצרים בעקבות אכילה וכמובן סימני שימוש שנוצרו משחיקה והתבלות טבעית שיש לבד לאחר שמשתמשים בו הרבה זמן ובאינטנסיביות.

במאמר הזה אתן מספר טיפים לניקוי בספות מבלי להרוס אותן, בהתאם לפרמטרים שונים שרלוונטיים – סוג הספה, סיבת היווצרות הכתם או כל מידע אחר.

 

סוגי הספות

האופן שבו מנקים ספה מבד וספה שעשויה מעור הוא אחר. ספה מעור נוטה לקבל כתמים ולכלוכים מגורמים אחרים מאוד מאשר ספות מבד שמתלכלכות יותר בקלות והכתמים עליהם לרוב ניכרים יותר במהירות מאשר ספות מעור.

אם זאת, הניקוי של ספות מבד יכול להיות קל ומהיר יותר מאשר ניקוי של ספות מעור. גם כאן – זה תלוי מאוד מסיבת היווצרות הכתם על הספה, אופן ניקוי כתם קטשופ שונה מכתם שנוצרה מחשיפה מרובה לשמש למשל.

 

שאיבה

שאיבה יסודית של הספה כאשר מנקים את הבית יכולה להוות ריענון למראה של הספה במהירות יחסית. השאיבה יכולה לנטרל מקורות כתם אפשריים ובעיקר מונעת כתמים נקודתיים שונים. כאשר שואבים באופן יסודי מומלץ גם לשאוב את כריות הספה, לנער ולהזיז אותן.

כאשר מנקים את הכריות, שימו לב גם לאביזרים שונים שהם חלקים מן הספה – ידיות הספה, רגלי הספה ואף החלל שמתחת לספה, כמו שניתן למצוא באוליווד רהיטים. גם החלקים האלו יכולים לפטור בעיות בעתיד ובעיקר להפוך את השימוש השוטף בספה לכיפי הרבה יותר.

התחזוקה השוטפת של העור, לעומת של הבד, כולל גם שגרת שימון ולחות מסוימת על מנת למנוע היווצרות של סדקים וקשיות לא רצויה בעור. ישנם תכשירים ייעודיים לספה שתפקידם לעשות את זה בדיוק – כך שלא תגיעו לספה סדוקה ויבשה.

 

אופן הניקוי

גם כאשר מנקים את הספה, חשוב מאוד לשים לב להשתמש במכשירים איכותיים בלבד ולהימנע משילוב של הרבה חומרים – ככל שישנה יותר חשיפה לחומרי הניקוי השונים, מוגדל הסיכוי להתבלות והריסה של חומר הספה מחומרי הניקוי עצמם.

 

התמקדות בכתם

כאשר מאתרים בתהליך הניקוי כתם – התמקדו קודם כל בו, אל תנסו ותנקו באופן שטחי בלבד את כל המשטח אלא התמקדו בכתם, רק לאחר שעברתם והצלחתם לנקות אותו, עברו לכתם הבא – חוסר התמקדות בכתמים יכולה לייצר עבודה מיותרת וחשיפה מיותרת של כל הספה ליותר מידי חומרי ניקוי.

 

ניגוב

כאשר מנקים את הכתם השתמשו באסטרטגיה של ניגוב הכתם, קודם כל התחילו בסביבת הכתם המלוכלכת פחות, כאשר מצליחים ומנקים אותה, עברו הלאה, על מנת למקסם את השטח הנקי שאתם מצליחים לייצר.

 

סלון מעוצב

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא