חיפוש

גריל גז או גריל פחמים – מה עדיף למשתמש

צליית בשר על האש זה כבר יותר מסתם נפנוף והפיכה של הסטייק על המנגל – זה הפך לתחביב, למקצוע. כמו שציירים ישתמשו בחומרי גלם הכי איכותיים בשביל האומנות שלהם, גם אנחנו נרצה לבחור במנגל שיניב את התוצאות הטובות ביותר. גריל גז וגריל פחמים נשענים על בסיסי אש שונים, אבל לא כמו תפוחים ותפוזים – אפשר להשוות בניהם.

 

יתרונות גריל הגז וגריל הפחמים

גריל גז – מלך הנוחות והיעילות. עם גריל גז במרפסת, אפשר להרים ארוחת בשרים במהירות ובאיכות. חימום הרשת והבישול מהירים ולא צריך לחכות לגחלים שיתפסו אש – כי אין. מיכל גז אחד מספיק לשעות של בישול בטמפרטורה אחידה לאורך זמן. בגריל גז אפשר גם לשלוט בחום. ניקוי הגריל פשוט ונוח ובלי לכלוך מהפחמים. מספיק ניגוב עם סמרטוט וסבון כלים. בסוף הבישול פשוט מכבים את הגריל וזהו זה. בשלוש מילים: מקצועיות, נוחות, אפקטיביות.

גריל פחמים – החבר הוותיק עם הטעם המוכר. גריל פחמים הוא הראשון שלמדתם לעשות עליו בשר ומאז בכל בשר אחר חסר לכם הטעם המעושן, שלא יכול להתקבל מבישול על גריל גז. גריל הפחמים נייד ונוח לנשיאה. המחיר שלו נוח וגם הגחלים, חומר הגלם שלו, זול. בשלוש מילים: טעם, ניידות, מחיר.

 

חסרונות גריל הגז וגריל הפחמים

גריל גז – כמו בכל התעסקות עם גז תמיד תהיה סכנת התלקחות בשימוש שגוי, לכן חשוב לתת למתקין מורשה לחבר את הגריל. לבשר על גריל גז אין את הטעם המעושן שאנחנו רגילים אליו ומחפשים – יש שמשתמשים במעשנת בשר בשביל לקבל את הטעם המעושן והאהוב. בנוסף קיים עניין הניידות, כיוון שגריל גז דורש בלון, ועם גריל גדול יהיה קשה להגיע למקום ציבורי (למרות שישנם גרילי גז קומפקטים) יהיה מאתגר יותר להוציא אותו מהבית. לגריל גז מחיר גבוה יותר לעומת גריל פחמים.

גריל פחמים – יש קושי בהדלקת הפחמים ולשלוט על הטמפרטורה לאורך זמן, חום הגחלים גם דועך לאט – לאט. לפעמים צריך להצטייד בחומרים כימים להדלקה שמשאירים טעם רע וכימיקלים רעילים בבשר. עניין הכיבוי גם מורכב יותר כיוון שאין 'כפתור כיבוי' בגריל פחמים וצריך לחפש מקום להשליך את הגחלים הכבויות, וכל ההתעסקות עם הפחמים מלכלך.

 

לסיכום

כמו בבני אדם – גם בגרילים יש יתרונות וחסרונות. אם משווים בחירת מנגל לבחירת בן/ בת זוג, בשניהם צריך להבין על מה אנחנו לא מתפשרים ואיפה אפשר עוד להתגמש. ואם משווים בין הגרילים עצמם – חשוב להבין מה יהיה השימוש העיקרי של הגריל, ומשם ממשיכים.

 

גריל

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא