חיפוש

אילו גזעי כלבים הם המומלצים ביותר למשפחה עם ילדים?

כלבים יכולים להוות תוספת נהדרת למשפחה, מאחר והם יכולים ללמד את הילדים שלכם על אחריות, סבלנות וחמלה. לכן, רבים בוחרים להכניס לביתם כלב שיצטרף לחיק המשפחה. עם זאת, לפני שאתם מחליטים על אימוץ כלב, חשוב לחקור מהו גזע הכלבים האידיאלי למשפחות עם ילדים.

יש כלבים בעלי אנרגיה רבה שיאהבו לרוץ ולשחק עם ילדים, אבל דבר זה עלול להבהיל ילדים צעירים יותר למשל. במקרים כאלה כדאי לבחור בכלב בעל נשמה עדינה וסבלנית יותר. אז איזה סוגי כלבים יכולים להתאים לכם?

 

מה עדיף – גור או כלב מבוגר?

רגע אחרי שהחלטתם להכניס כלב הביתה, אחת השאלות הנשאלות ביותר היא האם עדיף לאמץ גור קטן או כלב שכבר התבגר. אימוץ גור יכול להיות אתגר בפני עצמו מאחר שצריך לחנך ולאלף אותו, ולכן מומלץ לאמץ גור רק כשהילדים גדולים יותר.

עוד שיקול הוא שכלבים מבוגרים הם בדרך כלל נינוחים וסבלניים יותר, דבר שיכול לעזור מאוד במקרים שילד צעיר ימשוך להם בזנב או באוזניים. כך תוכלו להגן על הילד מפגיעה ולייצר מערכת יחסים מוצלחת בינו לבין חיית המחמד.

 

לברדור ריטריבר – כל כך חברותי

בין הכלבים שמתאימים מאוד לילדים ניתן לציין את גזע הלברדורים. לברדור הוא כלב מסור, חכם ואנרגטי, שיודע להתחבר לילדים באופן מיטבי. מדובר בכלב גדול יחסית, אבל לא מאיים כלל וכלל.

 

פאג – שיא הנינוחות

אם אתם מחפשים כלב יותר נינוח, פאג הוא בחירה טובה. מדובר בכלב קטן עם אף פחוס, שאוהב בעיקר לאכול ולישון. הוא יהנה לשחק עם הילדים ולהתכרבל איתם על הספה מול הטלוויזיה.

 

אירדייל טרייר – קל לאילוף

כלב גזעי שהיתרון הגדול שלו הוא שהוא חכם ועל כן קל מאוד לאלף אותו. כלבים אלה, על אף גודלם, מסתדרים היטב עם ילדים ואף מגנים עליהם בעת הצורך.

 

ביגל – מתיקות על ארבע

כלב קטן וחמוד בצורה יוצאת דופן, בעל חיבה עזה למשחקים וליטופים. מדובר בכלב ידידותי ביותר וסקרן, שירצה להוציא אנרגיה בריצות משותפות עם הילדים (בתקווה שלא אחרי שבדיוק שטפתם את הבית…)

 

ניופאונדלנד – כגודל גופו כך גודל נשמתו

על אף גודלו אל חשש – מדובר בכלב עם נשמה רגישה ביותר. זהו כלב סבלני, טוב לב, אכפתי ואינו נובח הרבה. הוא כן מצריך סביבה גדולה כי בכל זאת – הוא כלב גדול, אבל הוא בהחלט יעדיף לשבת ולנוח מאשר לרוץ.

 

בולדוג – נאמנות ללא רבב

כלבי בולדוג הם סתגלתניים, נהנים מאורח חיים רגוע ואוהבים מאוד ילדים שנותנים להם תשומת לב. הם ידועים ככלבים שנאמנים מאוד למשפחות שלהם ויכולים להתמודד עם משחקים ורעש.

 

לסיכום

יש כל מיני גזעי כלבים שמתאימים למשפחות עם ילדים, כשהפרמטרים החשובים ביותר לשים לב אליהם הם נינוחות, סבלנות ומסירות. לבית עם ילדים קטנים מומלץ לבחור בכלבים מבוגרים ועדינים יותר שיהיו סבלניים כלפיהם, בעוד שבבית עם ילדים גדולים יותר אפשר ללכת על כלבים צעירים ואנרגטיים.

גזעי כלבים

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
הדברת פשפשים

מתוך מזיקים שונים שרבים מאתנו עלולים להיתקל בהם במהלך