חיפוש

אילו סוגי האקווריומים שתוכלו להשיג בחנות חיות

אקווריום מלא דגים צבעוניים ומרשימים בבית יכול להיות דבר יפיפייה ותוספת אקזוטית לבית, עם התחזוקה הנכונה והציוד הנכון דגי הנוי והאקווריום יכולים להישמר לאורך זמן. אך לפני שאתם רוכשים אקווריום רצוי שתוודאו מהם הדברים הנחוצים לכם לתחזוקה נכונה של האקווריום ואיך לטפל בדגים שאתם רוכשים.

רצוי שתזכרו שדגים זוהי חיה עדינה שכל שינוי טמפרטורה יכולה להשפיע עליהם, אז איך לבחור את האקווריום המתאים? ומה חשוב לדעת בכדי לתחזק אותו בצורה טובה, על כך נענה במאמר.

 

לפי שנתחיל נסביר קצת מהו אקווריום?

האקווריום הוא מיכל זכוכית שקוף אשר בו מגדלים בעלי חיים תת ימיים ואף צמחי מים, כיוון שהאקווריום מדמה מרחב מחיה מלאכותי עבור אותם יצורים חיים ימיים יש לדאוג לתחזוקה של המים באופן שוטף. חייבים לשמור על איכות המים, המזון ולוודא את ניקוי ההפרשות ולוודא את סינון המים ושמירה על רמת חמצן רצויה.

 

איך לדעת איזה אקווריום לרכוש?

לפני בחירת האקווריום אנו צריכים לשאול את עצמנו מספר שאלות בכדי לכוון אותנו לבחירה הנכונה, האם האקווריום מותאם למים מתוקים או מים מלוחים? האם זהו האקווריום היכיל צמחייה או מסלעה?

את התשובה לשאלות האלו תענו בהתאם לסוג היצור הימי שתרצו לגדל, אך עדיין ישנם כמה כללי אצבע שניתן לעבוד על פיהם. חשוב לזכור כי קל יותר לגדל דגים בלבד ללא צמחים וחסרי חוליות, מה גם שדגים החיים במים מתוקים קלים לגידול מאשר דגי מים מלוחים וכמובן שעבור כל אחד מהם יש ציוד אקווריום מתאים.

 

כמה זמן וקח להקים אקווריום?

חשוב לזכור כי הקמת אקווריום אורכת זמן ומדובר בתהליך בשלבים, לא ניתן לשים את הדגים באקווריום החדש ישירות איך שבניתם אותו. תחילה מאבזרים את האקווריום בכל הציוד הנדרש בהתאם לסוג היצור הימי שתחליטו לגדל, מלאו אותו מים, סנו את החמצן וודאו כי הטמפרטורה מתאימה עבור סוג היצור הימי.

השלב הבא הוא הפעלת האקווריום ללא בעלי חיים למשך 3-4 שבועות בכדי שהמים יעברו תהליך ביולוגי הנקרא "מחזור חנקן" ולאחר מכן ניתן יהיה להעביר את הדגים לביתם החדש.

 

היכן ניתן לרכוש אקווריום ואילו סוגים קיימים?

אקווריום ניתן לרכוש בכל חנות חיות וחנויות המיועדות לכך, את סוגי האקווריום ניתן לחלק לפי סוגי דגי הנוי שיאכלסו אותו. באופן רחב ניתן לומר כי ישנם שני סוגי אקווריומים, האחד למים מתוקים והשני למלוחים, אקווריום המים המתוקים מתחלק לכמה סוגים, דגים טורפים ודגים טרופיים שלהם מתאימים את טמפרטורת המים בין 26-28 מעלות.

ישנו אקווריום למים מתוקים קרים ובו הטמפרטורות יהיו מתחת ל- 22 מעלות ולבסוף יהיה האקווריום המותאם למים מלוחים.

 

לסיכום

לפני שאתם רוכשים אקווריום, חשבו מהם סוגי הדגים והיצורים התת ימיים שאותם תרצו לגדל ולפי כך תבחרו את האקווריום המתאים, בצעו סקר שוק בנוגע לסוגי האקווריומים ובחרו את המתאים לכם.

אַקוַרִיוּם

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
הדברת פשפשים

מתוך מזיקים שונים שרבים מאתנו עלולים להיתקל בהם במהלך