חיפוש

איך מבצעים בימינו תיקון בביוב?

כולנו מכירים את הביוב הביתי שלנו ואת תפקידו החשוב במערכת הניקוז והצנרת הביתית, אך מעדיפים לשמור ממנו מרחק ביטחון. עם זאת, במקרה שמתגלה תקלה בביוב, לא ניתן להתעלם ממנה, הן בגלל הריח והן בגלל ההצפה העלולה להיווצר, ועלינו לדאוג לתיקון יעיל ומהיר של הביוב.

 

מערכת הביוב – דברים שכדאי לדעת

מערכת הביוב שלנו היא תשתית מאוד חשובה בבית, כשהיא למעשה אחראית על ניקוז המים והשפכים הביתיים אל בריכות האיסוף ומערכות הביוב העירוניות, כל הדרך עד למתקני המחזור והטיהור השונים. מערכת זו מורכבת מצינורות שונים, העשויים מברזל (לרוב בבתים ישנים), או מפלסטיק (לרוב בבתים חדשים יותר), המותקנים בצורה משופעת, המאפשרת את הזרמת המים והשפכים בצורה קלה ויעילה.

את צינורות הביוב התת – קרקעיים עוטפים לרוב בחול נקי ובשכבת בטון, לשם הגנה מרבית על תקינותו ושלמותו של הצינור. למעשה, אנשים רבים מכירים את חשיבותה של מערכת הביוב אך מעדיפים לשמור ממנה מרחק, לפחות עד לגילוי תקלה בביוב, הגורמת להתפשטות ריח לא נעים והצפות מים ומצריכה אותנו לפנות לאנשי מקצוע מיומנים, כפי שתוכלו למצוא באתר xblade.co.il.

 

ממה נגרמת סתימה בביוב?

תקלה בביוב יכולה לנבוע מבלאי בצינורות הניקוז, או ליקויי בנייה שונים, אך אחת התקלות הנפוצות ביותר היא סתימת פתחי הניקוז והצינורות עצמם, המביאה לזרימה איטית, אם בכלל, של המים וגורמת להצפות והתפשטות ריח לא נעים. היות ומדובר בתקלה די שכיחה, חשוב להבין מהם הגורמים להופעתה.

בין הגורמים העיקריים לסתימת מערכת הביוב נמצאים:

  • חדירת עצמים זרים – דוגמת בטון, שערות, שאריות לכלוך, מגבונים ועוד, אשר גם אם נראה כי נשטפו היטב במורד הצינורות, לעיתים הם מצטברים עד לכדי מצב של גוש המפריע לזרימת המים.
  • בלאי והיווצרות אבנית – בעיה הנפוצה בעיקר במבנים ישנים ובמערכת צינורות העשויה מברזל.

 

כיצד ניתן לתקן את הביוב?

תקלה בביוב מהווה בעיה לא נעימה וכשהיא מתרחשת, כולנו מחפשים את הפתרון המהיר והיעיל ביותר. בין הדרכים הפופולאריות לתיקון הסתימה ניתן למנות פתרונות ביתיים ופתרונות מקצועיים יותר:

  • מוט מיוחד – מוט ייעודי, עמיד וחזק, בעל אביזרים מתאימים בראשו לפתיחת הסתימה, מהווה פתרון נוח ויעיל למדי, כשניתן להאריך אותו באמצעות חיבור מוטות נוספים ולהגיע גם לצנרת עמוקה במיוחד.
  • קפיץ – קפיץ מיוחד, בעל ראש בצורת ספירלה, מאפשר הגעה נוחה למעמקי הצנרת ופתיחה מהירה של הסתימה.
  • חומרים ממיסים – ניתן לרכוש כיום במגוון חנויות, אבקות וחומרים כימיים שונים, אשר במגע עם מים פועלים להמסת סתימות קלות וקשות כאחד. היות ומדובר בחומרים מסוכנים, חשוב לוודא שימוש זהיר ובטוח על פי הוראות היצרן.
  • ביובית – במקרה של סתימות קשות במיוחד, בעיקר כאלו המערבות הצטברות פסולת רבה, ניתן להשתמש בשירותי הביובית, בעלת המשאבה החזקה ויכולת שטיפת הצנרת בלחץ מים עוצמתי.

 

בסופו של דבר, סתימה בצנרת מהווה בעיה מעיקה, הגורמת לנו לנסות פתרונות ביתיים שונים, אך במידה ואתם לא פתוחים כיצד להפעיל ולהשתמש בפתרונות אלו, עדיף לקרוא לאנשי מקצוע מומחים, בכדי להימנע מנזקים נוספים לצנרת והוצאות מיותרות.

 

פתיחת סתימה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא