חיפוש

איך להתקין ארון הזזה – שלב אחר שלב

איך מתקינים ארון הזזה – כל השלבים, כל כלי העבודה ומה שצריך. ארונות הזזה מעוצבים לפעמים גם יצריכו את הסיוע של אנשי מקצוע, אך לא תמיד. בכל מקרה בו אתם מסתבכים, כמובן שתמיד יהיה עם מי לדבר ועם מי להתייעץ.

אין ספק, אפשר לחסוך כסף רב אם מחליטים להרכיב לבד ארונות הזזה. הרכבת ארון הזזה תצריך ממכם ידע מסוים, אותו ניתן לרכוש תוך כדי התהליך. בפעמים רבות, אנשים מסוגלים להרבה יותר ממה שהם מדמיינים, כולל הרכבת רהיטים. רגע לפני שקוראים להנדימן מומלץ, בואו נבין אילו כלי עבודה צריך בכדי להתקין ארון הזזה בבית.

 

כלי עבודה נדרשים להתקנת ארון הזזה

בהחלט ניתן להרכיב לבד ארונות הזזה מעוצבים לבית. להלן תהליך העבודה הצפוי: קודם כל, אתם תצטרכו להצטייד במקדחה מתכתית. בעזרתה, תוכלו להתקין את בסיס האלומיניום של הארון. אתם גם תצטרכו פטיש, מברג פיליפס, מברג שטוח רגיל, מקדחה עבור קדיחה בעץ, מפלס בנייה, פינה מברזל, גלגל רולטה ופסי גומי (שמגיעים בד"כ עם הארון, בצמוד לחוברת ההוראות).

לא לשכוח גם עיפרון עבור שרטוטים בנקודות בהן יהיה עליכם לסמן קידוחים וחורים עבור מסמרים. בואו נתחיל, מרכיבים ארון הזזה בבית, לבד וללא סיועו של הנדימן.

 

תוכנית עבודה עבור רוב סוגי הארונות

אנשים רבים מחליטים להתקין ארונות הזזה גם במטבח וגם בחדר השינה, בחדר הילדים ובאמבטיה. אגב, בכל החדרים האלו חשוב גם להקפיד על מים איכותיים ומטוהרים. מסנן מים ביתי מומלץ יוודא עבורכם את זה. אוקי, עכשיו, לגבי ההתקנה של הארון, שימו לב שבדרך כלל זה יהיה הסדר הנדרש של ההרכבה:

  • התקנת מרתף
  • התקנה של דיור
  • התקנת קיר אחורי של ארון הזזה
  • התקנה של המדפים והמסילות של הארון
  • התקנה של דלתות ארון ההזזה

במקרים רבים, על כל אלמנט בארון יהיו סימונים עליהם יהיה להתקין אלמנטים נוספים. במקרים בהם לא קיימים סימונים, יהיה עליכם לסמן בעזרת העיפרון ולקדוח בעזרת המקדחה במיקומים הנכונים. בכל מקרה, יהיה עליכם להכיר את המבנה של הארון לפני שאתם מרכיבים אותו.

 

קידוח בעץ או שימוש במברגה? 

שימו לב כי במקרים רבים, קידוח בעץ עלול להוביל לפגיעה בו. בדרך כלל יהיה מומלץ להשתמש במברגה נטענת או במברגה חשמלית, בעזרתה תוכלו להבריג את המדפים בארון ולקבע אותם. הרכבת המדפים, כמובן מתבצעת לאחר הרכבת הבסיס של ארון ההזזה. שימו לב שגם כאן, בעת התקנת המדפים, בדרך כלל כבר יהיו לכם סימונים המוגדרים מראש, בכדי שתוכלו למקם את המדף ביתר קלות.

 

התקנת קיר אחורי של ארן הזזה

לאחר שאתם מתקינים את הבסיס, את הפנלים הצדדים של הארון ואת המדפים, יהיה עליכם להתקין את הקיר האחורי של הארון.

לרוב, מומלץ להשתמש במסמרים בשלב זה. בעזרת מסמרים ניתן לקבע את הקיר האחורי, וניתן בהחלט גם לחזק את המסמור עם ברגים. בכל מקרה בו אתם מסתבכים או נותרים עם תהיות, כמובן שתוכלו להתייעץ עם חנות רהיטים, או לשלם עבור שירות התקנות.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא