חיפוש

מה כוללת אחזקה נכונה של מבנה

אחזקת מבנים היא מטלה מורכבת הדורשת רמה גבוהה של אחריות ושל מקצועיות. גופים וחברות האמונים על אחזקת מבנים חייבים לשים לב למגוון פרמטרים, שכולם ביחד אמורים לתרום לשמירה על המבנה. זאת, החל מהיציבות שלו וכלה ביעילות שלו וביכולת שלו לשרת את כלל המשתמשים והמתגוררים בו באופן הטוב ביותר. מהי אחזקת מבנה ובמה חייב הגורם האמון על האחזקה להתמקד? מה כוללת אחזקה נכונה של מבנה? בשורות הבאות נביא הסבר קצר אבל ממצה על תחום אחזקת המבנים – המטרה, השיטה והאמצעים הנדרשים.

אחזקת מבנה – מה זה בעצם

כל מבנה, אמור לשרת באופן הטוב והנכון ביותר את הצרכים והמטרות של כלל המשתמשים בו או המתגוררים בתוכו. הייעוד של המבנה, מכתיב גם את האופי של פעולות התחזוקה הנדרשות. עם סוגי המבנים הקיימים ניתן למנות מבנים מסחריים, מבנים עסקיים או מבני מגורים. ברמת התחזוקה השוטפת, הרי שהפעולות הנדרשות בכלל המבנים הן זהות – קרי שמירה על התקינות של החלקים העיקריים במבנה ועל השימושיות שלהם. עם זאת, במבנים תעשייתיים או עסקיים, שבהם תנועת המשתמשים היא אינטנסיבית יותר, ייתכן והתדירות של פעולות אחזקה מסוימות תהיה גבוהה יותר. הדברים אמורים, למשל, בשמירה על התקינות של מערכות כגון מעליות, מערכת מיזוג אוויר ומערכות בטיחות שונות.

 

אחזקה נכונה של מבנה

למעשה, אחזקה טובה של מבנה כל שהוא, נוגעת לכל ההיבטים ולכל החלקים המשמשים את המשתמשים במהלך השהייה שלהם במבנה. עם זאת, פעולות האחזקה של מבנה מתחלקות לשלושה ממדים שונים: המימד הבטיחותי, המימד השימושי והמימד האסתטי. ככל שהמבנה מטופל כהלכה בכל אחד מהם, כך הסיכויים שהמטרות של הבעלים של המבנה הזה, קרי הפקת הכנסות גבוהות ככל האפשר, תתממשנה באופן הטוב והנכון ביותר.

באשר למימד הבטיחותי – אחזקה נכונה חייבת להתמקד בשמירה על התקינות של כל אחת מהמערכות הבטיחותיות. הדברים אמורים במערכות כיבוי אש, תקינות של המעליות או המדרגות הנעות במבנה וכן בתקינות של כל אחד מהחלקים השונים בו, כולל דלתות וחלונות. מי שמטפל במבנה עסקי, חייב להקדיש תשומת לב לבטיחותם של המשתמשים בכל רגע נתון – כולל מניעת החלקה, וכן מניעת האפשרות להימצאות מפגעים מסכני בריאות במבנה.

באשר למימד השימושי – מדובר בנוחות השימוש במבנה ובנוחות הגישה לכל אחד מהחלקים בו. הווי אומר מעליות הפועלות ללא תקלות, דלתות הנפתחות בקלות וכן יצירת מצב שבו המשתמשים יוכלו להתמצא במבנה במהירות. הכוונה היא בעיקר לשילוט נכון ובולט לעין, שהוא חשוב הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה עסקית. המימד השימושי כולל תחזוקה של כל חלקי המבנה, כולל ברזים, נקודות חשמל, חדרי שירותים וכלל המקומות שכל אחד מהמשתמשים עשוי להזדקק להם מעת לעת.

החלק האחרון הוא החלק הנוגע לאסתטיקה – צבע, תאורה וניקיון. גם כאן נדרשת עבודה מתמדת וסיזיפית. זאת, כיון שמדובר בפנים של המבנה, שבמידה רבה יקבעו אם לקוח או אדם אחר שהגיע למקום יחזור אליו ואם לאו. חברה האמונה על אחזקת מבנה צריכה להיות מקצועית ואחראית, והממונים על הנושא חייבים לשמור על תשומת לב מתמדת בכל אחד מהתחומים שהוזכרו. איך מעצבים את הבניין והבית בצמחיה מלאכותית – המדריך המלא.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא