חיפוש

מדוע חשוב לבוא עם עו"ד לבית משפט

תביעות ובעיות משפטיות יכולות לפגוש אתכם בכל מיני מקומות בחיים – חלקן פשוטות יותר והשווי הכספי שלהן נמוך בעוד חלקן האחר עלול להיות מסובך הרבה יותר. בכל המקרים המשפטיים אין חובה להיות מיוצג על ידי עורך דין, וכל אדם רשאי לייצג את עצמו בבית המשפט, אך אין זה אומר שזה הדבר החכם לעשות. אם כך, מדוע חשוב להגיע עם עורך דין לבית המשפט?

 

כיצד עורך דין יכול לעזור לכם?

לא משנה כמה תרגישו בטוחים ביכולת שלכם לייצג את עצמכם, לעורך הדין ידע וניסיון החסרים לכם והוא יודע כיצד להתנהל מול בית המשפט וכיצד להכין את התיק שלכם בצורה הטובה ביותר. רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין מבעוד מועד בכדי לתכנן את האסטרטגיות המתאימות למקרה שלכם כמו למשל איפה להגיש את התביעה, האם יש צורך בהגשת תגובה או בצוו ביניים והחלטות נוספות שעלולות לעלות במהלך התיק. הידע של עורך הדין יכול לסייע במיוחד במקרים בהם אתם לקראת משפט ארוך או מורכב הכולל הצגת ראיות או משפט שאינו מסובך אך קיימת האפשרות שיהפוך לכזה, אם קיימת אפשרות כזאת עדיף להתייעץ עם עורך דין לפני פתיחת התיק בכדי להתנהל נכון לכל אורכו.

 

האם תמיד צריך ייצוג עורך דין בבית המשפט?

למרות זאת, לא בכל המקרים חובה להגיע עם עורך דין לבית המשפט אך מומלץ תמיד לקבל יעוץ משפטי, בו עורך הדין יבחן את התיק וייעץ האם יש צורך בייצוג בבית המשפט מעבר לייעוץ המשפטי. ישנם מקרים בהם מדובר בתיק פשוט שהשווי הכספי שלו הוא קטן ולכן לא כדאי מבחינה כלכלית להגיע עם עורך דין מכיוון ששכר הטרחה יהיה יקר מהשווי של התביעה כולה, ובמקרים אחרים בית המשפט אינו מרשה להגיע עם ייצוג של עורך דין כמו למשל בבית המשפט לתביעות קטנות. גם אם אלו הם המקרים שום דבר לא מונע מכם לקבל ייעוץ משפטי שיכווין וידריך אתכם כיצד עליכם לנהוג ומהם השלבים שאתם צריכים לבצע. חשוב מאוד לקבל ייעוץ בהקדם האפשרי, כך יוכל עורך הדין לבנות את התיק בקלות ולא תדאגו לגבי התיישנות או החמצת מועד הגשת התביעה. בנוסף, טיפול מוקדם יסייע לכם במסע לחיפוש עורך דין מתאים לסוג התביעה שלכם.

 

בחירת עורך דין

עורכי דין הם מבין בעלי המקצוע הנפוצים בארץ. תוכלו למצוא עורכי דין המתמחים בתחומים רבים בחיפוש מקוצר באינטרנט כדוגמת דף הבית של עורך דין אושיק אליהו. לאחר שפניתם לעורך דין חשוב לברר את הדברים הבאים: לפני קביעת הפגישה חשוב לברר אם עורך הדין מנוסה בטיפול בתביעות דומות, האם צריך לשלם שכר טרחה בפגישת הייעוץ הראשונה ומה שכר הטרחה שהוא לוקח. חשוב לברר כאשר פונים למשרד עורכי דין מי מבניהם יטפל בתיק בכדי להימנע מאי נעימויות וחוסר בתיאום הציפיות. מומלץ להכין שאלות מראש בכדי לתרום ליעילות הפגישה, פגישה יעילה ושימוש מבעוד מועד בייעוץ משפטי ובמקרים רבים בייצוג משפטי יסייעו לכם לנהל את התביעה בצורה חכמה ולהגיע לתוצאות חיוביות בבית המשפט.

בית משפט

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא