חיפוש

שתלים דנטליים – סיבוכים נפוצים

אז בחרתם בטיפול של שתלים דנטליים, בחרתם את המרכז המקצועי ביותר שמצבע את הטיפולים הללו, הקשבתם להוראות הרופא והצוות ועשיתם כל שביכולתכם לשמור על בריאותכם הדנטלית. מה בכל זאת עלולים להיות הסיבוכים הנפוצים לאחר הליך שכזה?

 

זיהום

יתכן ובאיזור השתל יצטבר רובד חיידקים, שיגרום לתהליך דלקתי לא נעים. המקור שלו יכול להיות מכמה גורמים או מחוסר היגיינה של המטופל לפני או אחרי הטיפול או בשל הליך שלא התרחש כשורה בזמן הניתוח עצמו. כך או כך, ישנן פתרונות למקרים האלה ואין סיבה להיבהל.

 

שבר במבנה

שבר במבנה שמורכב על השתל יכול להתרחש בזמן אכילה או בכל זמן אחר. מה הגורמים לכך? מגוונים. יש צורך לוודא שהשתל עצמו, שנמצא מתחת למבנה מורכב כהלכה, לשם כך יש לבחור במרכז רפואי שמחזיק צוות מקצועי ומיומן ומשתמש עם שתלים דנטליים איכותיים.
כמובן שגם המטופל עצמו יצטרך לנהוג בזהירות בתקופה שסמוכה לתהליך, אך האחריות על השתל והמבנה תלויים לא רק בו אלא גם בחומרים איכותיים ובהרכבה מקצועית.

 

אלרגיה לחומרים

יתכן ובעת ההשתלה תתפתח אלרגיה לאחד החומרים, ואז הרופא יצטרך להגיב בהתאם. אם זה בחומרים הנמצאים בשתל עצמו ואם זה בחומרים שמשתמשים בהם סביב הטיפול של הרכבת השתל, כמו חומרי הרגעה. יתכן גם מצב שבו התגובה היא יותר חלשה ואיטית והמטופל יבחין בה רק מספר ימים לאחר הטיפול. בכל אופן, בכל מקרה שבו המטופל מרגיש אי נוחות באיזור השתל והפה, הוא יצטרך לפנות למרפאה בה הוא ביצע את התהליך, ושם ידעו לאבחן האם מדובר בתגובה אלרגית או דלקתית, חריגה או שגרתית וידעו לפעול בהתאם.

 

דחיית השתל

במקרים מסוימים, למרוץ מאמצים עילאיים מצד המטופל והצוות, הגוף לא מצליח להסתדר עם השתל ומתנהג אליו בתור גוף זר. במקרים כאלה המטופל יכול לחוש סבל בלתי נסבל, שאינו משתפר עם הזמן ועליו לסור בהקדם האפשרי למרכז הרפואי בו הוא טופל. הטיפול במקרה של דחיית השתל הוא הסרה של השתל ויש לחשוב על פתרון חלופי.

 

עישון ותרופות

ישנן תרופות מסוימות שמכילות מרכיבים כימיים שמפריעים לגוף לעודד תהליך החלמה. במקרה כזה המטופל יצטרך לפנות אל הצוות הרפואי הרחב ולקיים דיון מקיף האם יש פתרונות אחרים לתרופות שהוא נותן או שיש צורך לחשוב על פתרון אחר מלבד שתל. גם מחלות מסוימות כגון סוכרת יכולות להשפיע מאד על תהליך ההחלמה.

תמיד ישנה עדיפות להתחיל עם תהליך השתלת השיניים כאשר מטופל מאוזן מבחינת הסוכרת ויש סיכוי טוב יותר להחלמה תקינה. לגבי עישון, קצרה היריעה מלתאר את נזקי העישון. אין מערכת בגוף שלא ניזוקה. גם השיניים. יש לנסות ולמעט בעישון סיגריות סביב תקופת ההשתלה וההחלמה, הניקוטין פוגע ברקמות בכלל ובעצם בפרט ומפריע להחלמה.

שתלים

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא