חיפוש

שיווק או חינוך – מה יותר עדיף ללמוד?

הגעתם לשלב הזה בחיים שלימודים הם לא הכרח, אלא הזדמנות. מעבר לתעודת המקצוע או התואר שיהיה באמתחתכן, זאת הזדמנות לעבוד בתחום שקרוב לליבכם. הבחירה מעמידה אתכם בפני דילמה. שוק העבודה לאחר הלימודים פתוח בפניכן והאפשרויות הרבות יכולות לבלבל. שני התחומים הפופולריים כיום הם שיווק וחינוך, המציעים מצד אחד מסלול לימודים מעשיר ומצד שני קריירה מספקת. מה כל תחום נותן לכם? ואיך תבחרו מה מתאים לכם? תגלו שאין תשובה אחת, ועם זאת עמוק בבטן כנראה שכבר תדעו מה היא.

 

שיווק זה שם המשחק

בעולם שבו התחרות על תשומת הלב של הצרכן אדירה, כל דבר הופך למוצר, ומכך שהכול דורש שיווק. התחום נסק בשנים האחרונות ודורש התעסקות והתמחות בתת תחומים רבים, כמו מיתוג, פרסום, מיצוב, אסטרטגיה ועוד. המקצוע דורש חשיבה ותכנון רוחבי ולאורך טווח, להיות מעודכנים במה שקורה בעולם ולחשוב מחוץ לקופסה. מסלול הלימודים מעניק לכם תעודת מקצוע. אם אתם אוהבים להיות בקצב גבוה ולהתעסק במספר תחומים בו זמנית, שיווק יספק לכם את זה באופן יומיומי.

 

ללכת לעבודה ולחזור הביתה עם ערך מוסף

לעבוד בחינוך זאת ללא ספק שליחות. חלה עלייה ניכרת במודעות לחשיבות בהכשרה מקצועית גבוהה של מורים חדשים עם דגש על ערכיות, הקניית כישורי חיים לילדים ודרכי הוראה חדשניות, שיוכלו להגיע לכל ילד וילד במסגרת כיתתית. על כן, מסלול הלימודים מעשיר ומספק, ברמה האישית והערכית. תעודת הוראה ניתנת למי שסיים את ההכשרה העיונית וההכשרה המעשית וניתן לשלב זאת עם תואר בחינוך. חשוב מעל הכול לזכור שהעבודה בשטח דורשת הרבה סבלנות, אורך רוח ומחויבות.

 

אז איך מחליטים?

בכל מה שקשור להחלטות גדולות, חשוב להקשיב לאינטואיציה הפנימית. עם זאת, מומלץ לעבור תהליך קבלת החלטות מושכל ומאורגן, לגבות בנתונים. הדבר הראשון לפני הכל, זה לאסוף כמה שיותר מידע. מאחר ושני המקצועות מתפתחים ומשתנים כל הזמן לפי מה שקורה בשטח, חשוב להתעדכן. כדאי להיכנס לאתרי אינטרנט שנותנים מידע שימושי ומדויק בנושאים הרלוונטיים כמו https://e-academic.co.il. מעבר למידע קונקרטי, תוך כדי השוטטות באתרים יעלו לכם שאלות, הציפו אותן על הדף ושמרו אותן לשלב הבא. בכתיבת השאלות, תיקחו את החקירה צעד קדימה. הן לא נסובות רק סביב המידע, אלא גם דרך החיים ואופי העבודה. עם זה, אתם עוברים לשלב הבא, להתייעצות עם מי שעובד בתחום. חשוב להדגיש, לא להתייעץ עם מי שלמד ועובד במקצוע אחר, לא מישהו שעסק בזה שנים וכבר לא חלק מהתחום – אלא רק מי שנמצא בכאן ועכשיו של המקצוע. אתם תקבלו את התשובות הכי רלוונטיות, תזכו לשמוע ממקור ראשון חוויות אישיות ותמצאו גם מישהו לפנות אליו בשעת קושי בהמשך.

שיווק או חינוך, כל מסלול ויתרונותיו. העיקר, שהלימודים יתנו לכם כלים, ידע והשראה ליום שאחרי הלימודים.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא