חיפוש

3 טיפים לקניית נדל"ן מניב בפורטו

פורטוגל הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על השקעה בנכסי נדל"ן מניב. מה הסיבות לכך, איך מצטרפים להצלחה ומה הכי חשוב לבדוק? הנה 3 טיפים וכל המידע הרלוונטי.

נדל"ן מניב מתאפיין בכך שהוא מייצר תשואה קבועה ואיכותית לאורך זמן. בגלל שהנכסים בתחום הזה מושכרים לבעלי עסקים, חברות וארגונים, המשמעות היא פחות התעסקות עם בירוקרטיה וצפי להכנסות פאסיביות לאורך זמן. מצד שני, זה לא אומר שצריך למהר ולקנות כל סוג של נדל"ן מניב – כי יש המון בדיקות שכדאי לבצע מראש.

 

היתרונות של פורטוגל

פורטו היא אמנם לא בירת פורטוגל, אבל יעד שהפך בשנים האחרונות לפופולארי מאוד בקרב משקיעים בנדל"ן מניב. קודם כל, השקעות נדלן בפורטוגל מאפשרות לפזר סיכונים ולבצע יותר עסקאות פר אותו הסכום לעומת השקעה בישראל. שנית, ממשלת פורטוגל מעודדת השקעות וניתן לקבל משכנתא במימון של עד 75% מסכום הקנייה. אז אחרי כל זה, מה שנותר הוא רק לנצל את ההזדמנות על בסיס הטיפים הבאים:

 

קבלו עזרה ממישהו שמכיר את השפה והבירוקרטיה

פורטוגל היא מדינה שקל יחסית להתנהל בה, אבל עדיין כדאי לקבל עזרה ממישהו שמכיר את השפה ואת ההיבטים הבירוקרטיים השונים. באמצעות היכרות עם השפה, קל יותר לדעת אל מי לפנות ומה לעשות כדי להשיג שוכרים או לערוך חוזים.

בנוגע לבירוקרטיה, הדגש הוא על צמצום למינימום של מעורבות המשקיע מבחינת הזמן שאותו הוא צריך להקדיש לביקור בנכס, לבדיקת האפשרויות ולהפקת התשואה. כמו כן, עזרה רלוונטית גם בהיבטים טכניים של פתיחת חשבון בנק, קבלת מספר במס הכנסה ומשרד רואי חשבון מקומי.

 

הגדירו מטרות ברורות

הגדרה של מטרה ברורה חשובה בכל סוג של השקעה ויש לה ערך מוסף בפורטו. ראשית, רצוי לטוס ולראות את הנכסים הקיימים. שנית, יש להגדיר מטרות ברורות מבחינת היקף ותקופת ההשקעה. לאחר מכן, מכריעים בין השקעות במגורים או בנדל"ן מניב.

הגדרה של מטרות ברורות רלוונטית גם בנכסים שדורשים שיפוץ. אם למשל ההשקעה מיועדת לטווח קצר, יכול להיות שעדיף לוותר על נכסים שדורשים תהליך כזה. מנגד, בהשקעות לטווח ארוך בהחלט יש להן מקום כי הן מעלות ומשביחות את ערך הנכס.

 

הכירו את הסיכונים

היכרות עם הסיכונים מהווה גם היא תנאי לכל סוג של השקעה. ספציפית בפורטו, צריך להביא בחשבון את האטרקטיביות של היעד מבחינה תיירותית ואת היקפי הכניסות והיציאות של תיירים. מצד שני, יש לזכור שזה לא כך לכל אורך השנה.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, נדל"ן מניב מושפע גם הוא מהתיירות – שמשפיעה בתורה על הכלכלה. אז אם רוצים להפיק ערך מהנכס ולא להיבהל כאשר המחיר יורד, חשוב מאוד להכיר את הסיכונים ולהיערך לתקופות שבהן התיירות בפורטו או בפורטוגל לא בשיאה.

פורטוגל

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא