חיפוש

ההבדלים בין הסכם ממון לפני ואחרי הנישואין

הבחירה של זוג להינשא היא בחירה שנובעת מאהבה, מהרצון לחיים משותפים יחד ומן התפיסה האופטימית לפיה השניים יבלו את המשך חייהם יחד. בעקבותיה ובעקבות הרצון להקים בית, רבים שוכחים את ההשלכות הכלכליות הממשיות של לנישואין.

בהליכי הגירושין, אם לא התכוננו לכך בני הזוג מראש, הם הולכים לחלוק חלק גדול מאוד מן הרכוש. לכן, מדובר בהליכים שיש להם משמעויות כלכליות נרחבות מאוד בעבור שני בני הזוג ומבחינת נכסים הם יכולים לשנות מאוד את מצבם.

לשמחתנו, ישנם מספר כלים משפטיים שיכולים לסייע לבני הזוג, ככל שהם מעוניינים, לקבוע הסדרי חלוק רכוש וממון באופן שונה מאשר הנחת היסוד של בית המשפט – הכלי של הסדרי ממון. מדובר בכלי חשוב מאוד שיותר ויותר זוגות מכירים בכוחו ובוחרים להתקשר בהסכמי ממון טרם הנישואין.

 

הסכם ממון שלפני הנישואין

הסכם הממון הרווח ביותר הוא הסכם ממון שלפני הנישואין. מדובר על הסכם שבו נקבעים תנאי חלוקת הרכוש של הזוג עוד לפני הנישואין – כך השניים "יודעים למה הם נכנסים" במידה והם בוחרים להפריד את כוחותיהם ולהתגרש.

משום שזהו הסכם שהשניים חותמים עליו מן הרצון שלהם – לא מוטלות עליו כמעט מגבלות מבית המשפט ובעיקר, הוא איננו טעון את האישור של בית המשפט טרם החתימה. למשל, ניתן לקבוע בהסכם הממון שדירה שהייתה לאחד מבני הזוג טרם הנישואין תיוותר שלו גם לאחריהם.

יתרון נוסף של הסכם הממון הוא שככל שהוא מתוכנן ברמה הנכונה הוא יכול להשתלם גם מנקודת המבט של דיני המס. נישואין, כידוע, מביאים הטבות מס שונות לבני הזוג – ניתן יהיה להנות מן ההטבות האלו ומהטבות נוספות במידה והסכם הממון ינוסח באופן נכון.

 

הסכם ממון שלאחר הנישואין

גם אם הזוג לפני החתונה לא השכיל וחתם על הסכם ממון, עדיין עומדות בפניו אפשרויות אחרות להסדיר את סך הרכוש עוד לפני ההליכים המשפטיים של גירושין.

במסגרת הסכם ממון זה, שהוא הסכם פחות נפוץ, יכולים בני הזוג להחליט את אותן ההחלטות שיכלו להחליט בהסכם ממון שלפני הנישואין. כאן בעיקר מדובר על מצב שבו "התעוררו מאוחר" וכעת מעוניינים להסדיר את הסוגייה.

לעומת הסכם הממון שלפני הנישואין, הסכם ממון זה דורש את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה. המצבים שבהם יחליט בית המשפט להתערב קשורים בעיקר למצב ובו נעשים שינויים קיצוניים מאוד בחלוקת הרכוש (אחד מקבל הכל והאחר יוצא ללא כלום).

אפשרות אחרת היא שחושד בית המשפט שמדובר בהסכמה שאיננה חופשית. לכן, בעת הניסוח יש להיוועץ עם עורך דין הסכם ממון שיידע לנסח את ההסכם באופן המיטבי.

לסיכום, הבחירה לנסח הסכם ממון היא בחירה חשובה והכרחית שיכולה לעזור מאוד לזוגות להסדיר את הרכוש ולייצר וודאות מה יקרה לאחר הגירושין. לפרטים על עורך דין הסכם ממון, בדקו את האתר הבא https://www.yml-law.co.il/הסכם-ממון

 

משיכה בחבל

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא