חיפוש

איזה פיצויים מגיעים לך לאחר תאונת דרכים בדרך לעבודה?

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי קובע כי בנוגע לאדם שעובד כשכיר, תאונת עבודה הינה תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו ואילו בנוגע לעצמאי נקבע כי תאונת עבודה תוכר ככזו אם האדם נפגע תוך כדי עיסוקו במשלח ידו

וכתוצאה מעיסוקו.

סעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי מרחיב בכך שתאונת דרכים אשר התרחשה מהרגע שאדם יצא מביתו ועד אשר הגיע אל מקום עבודתו תחשב כתאונת עבודה.

גם בדרך חזרה מהיציאה ממקום עבודתו ועד אשר האדם הגיע לביתו, או אל היעד אליו נסע במקרה שבו הוא אינו נסע ישירות לביתו, גם כן ייחשב הדבר כתאונת עבודה.

 

למי מדווחים במקרה של תאונת עבודה?

במקרה שבו קרתה לי תאונת עבודה, בין אם מדובר בתאונה בדרך לעבודה או ממנה, או בזמן שעות העבודה, ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, להגיש תביעה לחברת הביטוח של המעסיק ולהגיש תביעה לחברת הביטוח הפרטית שלי, במידה ויש כזו.

 

תביעה כנגד חברת הביטוח של המעסיק

תביעה כזו תהיה תביעה לטובת פיצויים בגין נזקי גוף אשר האדם יטען שנגרמו לו כתוצאה מתאונת העבודה שהתרחשה. במקרה זה, האדם יצטרך להוכיח כי למעסיק הייתה רשלנות מסוימת אשר גרמה לתאונה. כלומר, במקרה של תאונת דרכים אשר התרחשה בדרך לעבודה או ממנה, יהיה קשה מאוד להוכיח כי המעסיק טרם בצורה כלשהי לתאונה או שיכול היה למנוע אותה בדרך כלשהי.

 

תביעה כנגד חברת ביטוח פרטית 

במקרה שבו לאדם שנפגע יש פוליסת ביטוח תאונות אישיות או פוליסה אחרת אשר מפצה אותו במקרה של תאונה, הוא הינו רשאי להגיש תביעת פיצויים ולהפעיל את הפוליסה הפרטית שלו ללא שום קשר או תלות בתביעות הגופים האחרים.

 

תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי 

את המוסד לביטוח לאומי נתבע כאשר מדובר במקרה בו עקב התאונה אינינו יכולנו לעבוד לתקופה קצרה או ממושכת, או אם משכורתו נפגעה כתוצאה מכך שיכולנו לעבוד כל יום, אך משך יום העבודה שלנו התקצר כתוצאה מהפגיעה שנבעה מהתאונה.

כמו כן, האדם יהיה זכאי להחזר בגין טיפולים אשר הזדקק להם כתוצאה מתאונת העבודה.

 

פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי

מעבר להחזר בגין הטיפוליים הרפואיים, אדם הנפגע בתאונת דרכים רשאי לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. סכומי הפיצויים משתנים על פי חומרת הנזק הפיסי והנפשי אשר הוכח שנגרמו כתוצאה מתאונת העבודה.

במידה ויש צורך בהכרה של אחוזי נכות, יש להגיע לועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי ועל פי אחוזי הנכות שייקבע, כך יוגדר סכום הפיצויים. לדוג', אדם אשר הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי קבעה לו עד 20% נכות יהיה זכאי לקצבה חד- פעמית. מעבר ל- 20% נכות מדובר כבר בקצבה חודשית

לסיכום, אם חלילה נפגעת בתאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה, העצה הטובה ביותר הינה לעשות את הליך התביעה שלעיתים יכול להיות מסורבל ובירוקרטי בעזרת עורך דין. במשרד עורך דין תעבורה ערן עקראוי ושות' יודעים למצות עבורך את כל הזכויות שמגיעות לך במקרים אלה.

 

 

ציוד משפטי

 

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא