חיפוש

עשה ואל תעשה בבריכות שחייה ציבוריות

קוד מוסרי לבריכת שחייה הוא משהו שחסר בתרבות הישראלית.

הבריכה הציבורית שייכת לכל הרוחצים בה, וחלקנו, אותם הרוחצים, לפעמים שוכחים את זה – לא בכוונה, כמובן.

אז להלן, הנה רשימה קצרה של דברים שעושים ולא עושים בבריכה ציבורית.

 

עשה: חכם בשמש – ראש גדול

לפני שנתחיל בתלונות – הכי חשוב להיות חכם בשמש. בריאות היא, בכל זאת 2021, לפני הכול ולכן הדבר הראשון שעושים כאשר מגיעים אל בריכות שחייה ציבוריות הוא להתמקם בצל, למרוח קרם הגנה, לשתות הרבה מים ולחבוש כובע ומשקפי שמש. עכשיו אנחנו מוכנים להתחיל לבלות.

 

אל תעשה: מוזיקה להמונים

כמעט כל מי ששומע מוזיקה בטוח שהמוזיקה שלו הכי טובה, ושכולם ייהנו ממנה. ובכן, לא. מרחב ציבורי, הוא מרחב ציבורי ולא כולנו רוצים לשמוע את עדן בן זקן שלך, או את אבבא שלך. שימו את הרמקול על ווליום נמוך, או שתביאו אוזניות מהבית, רק בחייאת – אל תקבעו לכולם מה לשמוע.

 

עשי: להביא נשנושים מהבית

סלילה של פירות, או איזה חטיף ומשקה קר. בריכה היא עסק מעייף מייבש וחם – והבעיה היא שפשוט לא מבחינים בזה, לכן חשוב לעשות הפסקה מהמים, ואוכל מהבית הוא גם תירוץ לא רע. בנוסף וחוץ ממים, הגוף יזדקק לאנרגיה על סוגיה השונים כדי לשמור על עצמו, ולרוב אף אחד לא היה רוצה לאכול משהו כבד בבריכה. לכן, אבטיח מרענן, קופסת ענבים או סלסלה של ירקות חתוכים מוכנים מראש, ותהיה אחלה של הפסקת מנוחה והרגעות לפני שחוזרים למים הקרים.

 

אל תעשי: להיכנס למלתחות

אם אין לכם ברירה. רק אם חייבים. נו בחייאת, הרי הייתם שם בעצמכם הרחתם את הריחות וראיתם את הזוועות; אתם יודעים ששום דבר טוב לא יצא מזה…

 

עשה: לקפוץ כשהמציל לא מסתכל

לא אם אתם מתחת לגיל שש-עשרה. לא אם הבריכה מלאה באחרים. בזהירות ובאחריות ואולי רק פעם אחת. אבל יאללה נו בשביל מה באנו עד לכאן אם לא כדי לקפוץ ראש בעומק שלושה מטרים?

 

אל תעשה: לדחוף אנשים למים

בניגוד לקפיצה קטנה ובטיחותית – לדחוף אנשים למים זה לא מגניב. גם אם הם חברים שלכם וזה כאילו בסבבה ומוסכם על שני הצדדים – זה יכול להיות מסוכן ולהיגמר במוות. דחיפה חזקה מידי, או בזווית לא טובה, יכולה לגרום לפגיעה בראש, לחנק או חבלה אחרת. גם אם לא התכוונתם, הצד הנדחף יכול להגיב באינסטינקט כלשהו שישנה את זוית הפגיעה לאחת מסוכנת, או אפילו לפגוע במשהו אחר על הדרך. זה פשוט לא מגניב.

עשי: עושים חברים

הרי למה לצאת מהבית ולהגיע עד לבריכה הציבורית אם לא כדי לפגוש אנשים חדשים. כבר חתכתם את האבטיח, אז מוטב לחלוק עם אחרים. זה תמיד כיף ונחמד. וגם – לשחות לבד זה משעמם.

 

אל תעשי: לעשות פיפי בבריכה

צריך להגיד יותר מזה?!

 

איש שוחה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא