חיפוש

על איזה בעיות רפואיות ניתן לבקש החזר מס?

בעיה רפואית אינה כרוכה רק בקושי גופני או נפשי, אלא גם באיום מסוים על מצבו הכלכלי של הפרט. זאת מכיוון שבעיות רפואיות עשויות לפגום ביכולת האדם להתפרנס. בהתאם לכך סובלים מבעיות רפואיות, זכאים למספר הטבות מהמדינה ובהם החזרי מס. במאמר הבא נסביר על איזה בעיות רפואיות ניתן לבקש החזר מס.

 

לא הסוג משנה, אלא חומרת המקרה

החזרי מס לסובלים מבעלי בעיות רפואיות שונות לא ניתנים לפי סוג המקרה הספציפי, אלא לפי חומרת המקרה, אותה אפשר לקבוע במצבים רבים לפי אחוזי הנכות שנקבע לסובל מהבעיה הרפואית. ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר כך ההחזר הצפוי גבוה יותר בהתאמה.

נכים במצב חמור של שבעים וחמש אחוזים עד מאה אחוזי נכות, יכולים לקבל פטור מלא ממס הכנסה, אולם חשוב לציין שפטור זה לא ניתן באופן אוטומטי על הנכים לעבור וועדה רפואית ייעודית לעניין, וכך על אף מה שהחוק מגדיר בפועל מרבית הנכים הנהנים מפטור מלא הם נכים עם אחוזי נכות גבוהים תשעים אחוז, ובעלי נכות צמיתה של שנה לפחות.

על מנת להשיג את מלוא ההחזר המגיע לכם, בסיטואציות רבות מומלץ להיעזר בשירותיהן המקצועיים של חברת החזרי מס ייעודיות לדבר. חברות אלו יודעות "לשחות" בים הבירוקרטיה הישראלי ולסייע ללקוחותיהן לקבל את המירב לו הם זכאים. אם אתם צריכים החזרי מס עכשיו – לחצו על הקישור.

 

גם הורים מקבלים זיכוי

בהקשר הרפואי חשוב להכיר עוד ציבור מיוחד שנהנה מהחזר מס הכנסה בגין בעיה רפואית: הורים לילדים עם לקויות כרוניות חמורות, כפי שמוגדר בספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי. הורים לילדים אלו יכולים לקבל זיכוי של שתי נקודות מס לחודש למשך שנה (שלאחריה יצטרכו לחדש אקטיבית את הזכאות).

 

לא רק מול רשות המיסים

מנגנון הפיצוי הכלכלי העומד מאחורי בעיות רפואיות שונות הוא רק הגיוני. אחרי הכל נכים וסובלים מבעיות רפואיות עשויים לחוות קשיי פרנסה משמעותיים כתוצאה ממצבם הרפואי. לכן חשוב לדעת שלא רק רשות המיסים מאפשרת הטבות כלכליות לציבור זה, אלא גם מוסדות מדינה נוספים ובה המוסד לביטוח לאומי ומשרד העבודה. לכן יש לברר בעבור כל פגיעה רפואית מהם מלוא הזכויות המגיעים לכם כחוק בגינה.

 

מעבר לאחוזי נכות

טוב לדעת כי הטבות במס הכנסה ניתנות לא רק עבור נכים שנקבעו להם אחוזים, אלא גם בעבור בעיות רפואיות אחרות שעשויות להקשות על פרנסת היומיום. לכן כדאי להתעדכן מול גורם מקצועי המבין בכך, לאחר כל שינוי משמעותי במצב הבריאותי. את הבקשה עצמה להחזרי מס יש להגיש באופן מקוון או מול משרד השומה האזורי. אל הבקשה יש לצרף את הטופס המתאים וכן מסמכים רלוונטיים המעידים על המצב הרפואי שלכם או של ילדיכם. בקשה להחזר מס אפשרית גם רטרואקטיבית עד טווח של שש שנים.

החזר מס

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
ניקוי BDI
ניקוי BDI

BDI שלילי הוא מצב בהחלט לא נעים, המשפיע על