חיפוש

מה עדיף – עיצוב מודרני או וינטאז' לפינת אוכל בבית

אחד התחביבים הגדולים של בעלי בתים רבים הם לארח. לאירוח פנים רבות, ויכול להיות פיצוחים ואלכוהול יחד עם משחק או ארוחה בעלת אין סוף שלבים ומנות.

לכל אחד סוג האירוח המועדף עליו (וגם האורחים האהובים), אך פינת אוכל מתאימה היא הכרחית לכל סוגי המארחים.

בגלל חשיבות פינת האוכל לתפקוד הבית וכן לעיצובו – חשוב לקבל את כל המידע המתאים כך שתוכלו לבחור את פינת האוכל המתאימה ביותר, כשהשאלה העיקרית כיום היא הבחירה בין עיצוב מודרני או וינטאז'.

 

עיצוב מודרני או וינטאז' – פינות אוכל כאמירה עיצובית בבית

כפי שנאמר, לפינות אוכל חשיבות רבה בתפקוד היומיומי בבית – בפרט לאוהבי האירוח. יחד עם זאת, פינת האוכל היא רהיט גדול ומשמעותי במרחב הציבורי בבית, ועל כן עליה להתכתב עם העיצוב בשאר הבית ואף להוות נקודת מוקד עיצובית באזור. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב על ההחלטה החשובה – עיצוב מודרני או וינטאז'?

 

עיצוב מודרני

קיים מגוון גדול של פינות אוכל מעוצבות בסגנון מודרני. הסגנון המודרני מאופיין בעיקר בשימוש בחומרים מסוימים (ברזל, נחושת ומתכות שונות יחד עם זכוכית או עץ) ובצבעים שונים, החל משחור ולבן ועד צבעים בוהקים ובולטים, דוגמת הצבע האדום.

 

למי זה מתאים?

פינות אוכל בעיצוב מודרני מתאימות לבתים שהקו העיצובי בהם מודרני, תעשייתי או משולב. צבעים רבים מתאימים לעיצוב המודרני ובפרט לפינת אוכל בעיצוב מודרני, אך בבתים בהם משולבים רהיטים הבנויים ממתכות שונות או זכוכית, צבעים חזקים או אף שחור ולבן פינת אוכל מודרנית תהיה המתאימה ביותר.

 

עיצוב וינטאז'

סגנון וינטאז', על פי האקדמיה ללשון העברית, מתייחס למוצרים חדשים שסגנונם מחקה פריטים מן העבר, או פריטים שאינם עתיקים אך הם לפחות בני כמה עשורים. בפועל, פריטי וינטאז' הם אופנה שחוזרת בתקופה האחרונה. לרוב, כשמדובר על סגנון הוינטאז' ובמיוחד בהתייחס לפינות אוכל, הן יהיו עשויות מעצים שונים, לרוב מעץ מלא, בעלי מאפיינים המדגישים את העץ (עיטורים שונים, ציפוי לקה ועוד)

 

למי זה מתאים?

סגנון הוינטאז' הוא, כמו מה שמייצג, על זמני. הוא מתאים לשילובים ועיצובים רבים של בתים, אך בפרט למספר סגנונות עיצוב – בוהו, נורדי – סקנדינבי, כפרי, רטרו ואקלקטי. פינת אוכל וינטאז' יוצרת את התחושה (מה שנכון פעמים רבות) שזהו ONE PEICE, פריט שנאסף ונשמר במיוחד עבורכם ומביא עמו היסטוריה ואווירה חמימה ומיוחדת.

 

לסיכום – מה עדיף?

בחירת העיצוב לפינת האוכל תלוי לחלוטין בקו העיצובי של ביתכם. פינת האוכל היא רהיט משמעותי וגדול, ויכולה להוסיף רובד מעניין וייחודי למרחב הציבורי בבית.

עם זאת, חשוב לזכור את התפקיד השימושי של פינת האוכל – יחד עם העיצוב, חשוב לשים לב לגודל, אפשרויות הפתיחה והניקוי של פינת האוכל, כך שיתאימו לכם בצורה הטובה ביותר.

 

שולחן סלון

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא