חיפוש

הדרך הטובה ביותר לדעת את סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים

במידה ואדם היה מעורב בתאונת דרכים, חשוב שיפה לעורך דין מומחה בתחום הנזיקין, שיוכל לייצג אותו בתביעה לקלבת פיצויים מול חברת הביטוח.

במצבים מסוימים, עו"ד המייצג יכול להעריך את גובה הפיצויים שעשוי המבוטח לקבל בסוף תהליך התביעה.

 

אילו אלמנטים נלקחים בחשבון בחישוב גובה הפיצויים?

בחישוב הפיצויים, הניתנים בגין תאונת דרכים, נלקחים בחשבון כמה אלמנטים:

  1. חומרתה של הפגיעה.
  2. גילו של הנפגע בתאונה.
  3. גובה משכורתו של המבוטח.
  4. שיעור הנכות שנקבע לו (באם נקבע), ממנה הוא סובל עקב תאונת הדרכים.

 

מהו חוק הפיצויים?

לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מטרתו, כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים ונפגע כתוצאה ממנה (בגופו ו/או בנפשו), זכאי לקבלת פיצויים, בין אם הוא נמצא אשם בתאונה ובין אם איננו נמצא אשם בה. את הפיצויים יכול לתבוע אדם מחברת הביטוח המבטחת את הרכב.

 

מהו גובה הפיצויים שעשוי התובע לקבל?

ככלל, פיצויים המשלומים לתובע, בגין תאונת דרכים, עשויים להיות גבוהים, לאחר שקלול של כל הפרמטרים המשפיעים על גובה הפיצויים. אולם, באם יתבע אדם כמה גורמים למטרת קבלת פיצויים, עליו לקחת בחשבון כי לא מכל גורם יתקבל בהכרח סכום גבוה, מאחר וגובה פיצויים המתקבלים מגורם אחד, לרוב מתקזזים עם סכום (או עם חלקו) הפיצויים המתקבלים מגורם אחר. לדוגמא: אם תבע אדם הן את חברת הביטוח והן את המוסד לביטוח לאומי, בתביעה לקבלת פיצויים, הסכום שיקבל מביטוח לאומי יקוזז עם הסכום שיקבל מחברת הביטוח.

 

כיצד ניתן לאמוד את גודל סכום הפיצויים?

אנשים שנפגעו בתאונות דרכים ופונים בהמשך להגיש תביעה לקבלת פיצויים, בהרבה מצבים תוהים בנוגע לגובה הפיצויים שהם יוכלו לקבל, בגין הגשת התביעה. לא בכל מצב ניתן לאמוד את גובה סכום הפיצויים מראש, שכן הוא מחושב עפ"י כמה פרמטרים, כאמור וביניהם: חומרת הנזק, שיעור הנכות עקב תאונת הדרכים (במידה ונגרמה) ועוד.

יש לקחת בחשבון, כי חשוב מאוד לאסוף את כל המסמכים הרפואיים ושאר המסמכים הרלוונטים הקשורים לתאונה. באופן זה, יוכל התובע להציג כמה שיותר נתונים והוכחות בנוגע למצבו , עקב תאונת הדרכים וכך ניתן יהיה לנהל להגדיל את הסיכויים לקבלת שיעור פיצויים גבוה.

 

פנייה לעורך דין

כשאדם שנפגע בתאונת דרכים פונה לקבלת סיוע מעורך דין מומחה בתחום, הוא עשוי להגדיל את סיכוייו לקבלת פיצויים באופן מקסימאלי. ישנה חשיבות בפנייה לעורך דין מומחה מיד לאחר תאונת הדרכים ועוד בטרם התחלת הליך התביעה לקבלת פיצויים. עורך דין מומחה בתחום מחזיק בד"כ בידע נרחב בנוגע לפגיעות במסגרת תאונות דרכים ובנוגע להליך תביעות נזיקין ולפרוצדורה הנלווית להליך. ביכולתו להפנות את המיוצג לקבלת טיפולים נדרשים, כמו גם לאיסוף מסמכים רלוונטיים שעשויים לקדם את התביעה בהמשך ועוד.

לקריאת מידע חיוני ולפרטים נוספים בנושא – לחץ כאן.

 

דולרים

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא