חיפוש

סובלת מפיברומיאלגיה? מגיע לך סיוע מהמדינה!

התסמונת הרפואית פיברומיאלגיה מוכרת גם בשם דאבת השרירים והוכרה לאחרונה כמזכה כסעיף נכות לעניין זכאות לקצבה. פיברומיאלגיה מוגדרת כתסמונת הגורמת לכאבים בכל מערכת השלד והמפרקים ללא רקע דלקתי. חולים רבים הסובלים מתסמונות זו חווים בעיות קוגניטיביות שונות, תחושות נימול בגפיים, עייפות כרונית, קשיים בהירדמות וקושי לנוע בעיקר בשעות הבוקר. במאמר זה נרחיב לגבי הסיוע המגיע מהמדינה למי שסובלת מתסמונות זאת.

 

סיוע במגוון תחומים

חולי פיברומיאלגיה זכאים לסיוע מצד המוסד לביטוח לאומי במגוון של תחומים. מלבד זכאות לקצבת נכות, הם זכאים לפטור ממס הכנסה, תו נכה ומימון של חלק מן ההוצאות הנדרשות לקיום בשגרה. חולי פיברומיאלגיה כרוניים זכאים לקבלת מימון רכישת תרופות מטעם המוסד לביטוח לאומי עד לתקרה של כ-500 ש"ח לרבעון. עוד על פיברומיאלגיה ביטוח לאומי כאן.

 

קביעת גובה אחוזי נכות

החל ממרץ 2020 חולי פיברומיאלגיה יכולים להגיש תביעה לביטוח לאומי ולקבל הכרת נכות  בטווח שבין 10% ל-40%. חולי פיברומיאלגיה נבחנים באופן דומה לסובלים מתשישות כרונית ובמידה והחולה סובל מסימנים קליניים שגורמים להפרעה תפקודית קלה נקבעת עבורו דרגת החומרה המינימלית של 10%. הפרעה בינונית יכולה להגיע לכדי 20% ו- 30%.

 

סיוע בלימודים והכוונה מקצועית

בעלי 20% נכות שנפסקה לצמיתות, יכולים לקבל סיוע מטעם המוסד לביטוח לאומי בשיקום מקצועי וסיוע בלימודים, שנועד לאפשר השתלבות בשוק העובדה ופיצוי על המגבלה הקיימת להם. ישנה זכאות גם לסיוע של מרכזי תעסוקה אשר מכווינים בעלי נכויות ומוגבלויות למקומות עבודה מותאמים אשר יכולים להכיל את השונות והצרכים שלהם.

 

שילוב בקהילה והתמודדות עם הקשיים

כאשר נפסקים לתובע חולה פיברומיאלגיה נכות בגובה של 40%, הוא זכאי גם להנחה בעמלות הבנקים השונות וזכאי גם להשתתף במפגשים קהילתיים לבעלי מוגבלויות שנועדו לאפשר להם להתמודד עם השונות והקושי. הכלים הללו נועדו לסייע לאדם להשתלב בחיי הקהילה ולהקטין את ההשפעה של הנכות  או המגבלה.

 

תהליך התביעה מול הביטוח הלאומי

על מנת לקבל הכרה מהביטוח הלאו מי ולהיות זכאי לכלל הזכויות השונות יש לעבור תהליך של תביעה וזימון לוועדה הרפואית. צריך לאסוף אגד מסמכי דו"ח ניתוחי עבר, בדיקות רופאים מומחים, מרשמי תרופות, תוצאות טיפולים וכל מסמך וראייה אשר יכולה לחזק את הרושם בעיני הוועדה הרפואית כי האדם מתמודד עם לקות רצינית ומשמעותית.

 

סיכום סיוע מהמדינה לחולי פיברומיאלגיה

לאחר הגשת כלל המסמכים הרלוונטיים לידי הוועדה, יחל תהליך הבדיקה אשר בסופו יזומן חולה הפיברומיאלגיה לבחינה על ידי הוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי. במסגרת הוועדה החולה עשוי להיות מתושאל על אופייה והיבטיה של התסמונת. כל תובע זכאי לקבל ליווי על ידי עורך דין מקצועי שיכול לסייע לו להציג את טיעוניו בפני הוועדה והדבר יכול לסייע בסיכוייו.

ספר ופטיש

 

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא