חיפוש

משכנתא לדירה ראשונה – כל מה שחשוב להכיר

משכנתא לדירה ראשונה, היא משכנתא בעלת תנאים די נוחים, המתאימים לרוב הלקוחות ומאפשרים אחוז מימון בנקאי ואחוז משכנתא יחסית גבוה ממחיר הנכס עצמו. לעומת משכנתא לדירה שנייה או שלישית, כאן תוכלו להשיג מימון בנקאי של עד כ- 75 אחוזים, סכום גבוה שמאפשר סכום הון עצמי נוח וסביר. לפני שאתם ניגשים לקבלת המשכנתא, יש הרבה מונחים, תנאים והליכים שכדאי להכיר כדי לוודא שתפעלו נכון כלכלית. לפניכם הכל על משכנתא לדירה ראשונה – כל מה שחשוב להכיר.

 

מה היא משכנתא לדירה ראשונה?

משכנתא, היא הלוואה הניתנת על ידי בנקים שונים בישראל, עבור רכישת דירה, קרקע או נכסים. כל משכנתא נבדלת מאחרת בעקבות התמהיל שלה, אשר נתון לבחירתכם בדיון עם הבנק ממנו תיקחו את המשכנתא. משכנתא לדירה ראשונה, מזכה בסוג ריבית וגובה הון עצמי שתידרשו להם, השונים משמעותית ממשכנתא לדירה שנייה, ויש בין השניים הבדלים רבים.

 

ממי ניתן לבקש משכנתא לדירה ראשונה?

את הבקשה למשכנתא, עליכם להגיש אל הבנק ממנו תרצו לקבל את המשכנתא. לכל בנק יש יועצי משכנתא שניתן להתייעץ עמם ולקבל היכרות על מאפייני המשכנתא של הבנק בספציפי. תהליך הגשת הבקשה הוא קצר, ודורש מספר טפסים המעידים על מצבכם הכלכלי, מצב הנכס שאתם רוכשים ועוד רבים. תוך כמה שעות או ימים ובהתאם לבקשה עצמה – תוכלו לקבל אישור עקרוני, שהוא האישור אשר מאשר את קבלת המשכנתא שלכם מצד הבנק.

 

ממה מורכבת המשכנתא?

תמהיל המשכנתא משתנה ומושפע מכמה גורמים המרכיבים את המשכנתא: קרן המשכנתא (הסכום של המשכנתא הניתן ללקוח), ריבית (סכום הריבית על החזר המשכנתא באחוזים), שיטת ההחזר וכמות השנים שנדרשות עבור ההחזרה, ההצמדה למדד, ועוד רבים. עולם המשכנתאות אינו כה מסובך, ועל ידי קריאה ולמידה קצרה, תוכלו לקבל יותר מושג על כל המושגים המרכיבים את המשכנתא.

 

מה גובה ההון העצמי שנדרש עבור משכנתא ראשונה?

בכל משכנתא שתיקחו, יש גובה אחוז של מימון בנקאי, כלומר קרן המשכנתא עצמה הניתנת ללקוח, וגובה אחוז של הון עצמי המשלים את המימון הבנקאי. שני אלה יחדיו, יכסו בעצם את מחיר הדירה. במשכנתא של דירה ראשונה, גובה המימון המקסימלי שתוכלו לקבל מהבנק מסך שווי הנכס הנקנה, הוא 75 אחוזים. מדובר באחוז מימון גבוה ביותר, שלא ניתן לקבל עבור דירה שנייה או שיפור דיור. את שאר האחוזים, כלומר כ-25 אחוזים, תצטרכו להשלים באופן של מימון עצמי, מה שנקרא 'הון עצמי'.

 

האם ניתן לקחת משכנתא ללא הון עצמי?

למעשה, אחוזי המימון העצמי הנדרשים עבור משכנתא ראשונה – שעומדים על כ- 25 אחוזים לפחות – זהים בכל הבנקים, ולא ניתן לקחת משכנתא ללא הון עצמי דרך הבנק. לכן, הדרכים היחידות לקחת משכנתא ללא הון עצמי בכלל, הן שונות ומקוריות, למשל ניתן להשיג הלוואה חיצונית שתכסה את ההון העצמי שלכם במקביל למשכנתא, או לקחת משכנתאות לזכאים, או מחיר למשתכן, המציעות אחוזי הון עצמי נמוכים יותר ונוחים.

דִירָה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא