חיפוש

איך מערערים על פסק בוררות?

לאחרונה אנו מקבלים לא מעט פניות מצד גולשים ששואלים אותנו שאלות הנוגעות לפסק בוררות. נדבר נובע נראה ממקרה שעלה לאחרונה במדיות השונות. כדי לענות באופן רשמי על כל השאלות לכל הגולשים, החלטנו שעלינו לערוך בירור מעמיק בנושא ולאפשר לכולם לשמוע את כל הפרטים בנושא במקום אחד. מדריך זה הוא ה – 1 בסדרת מדריכים שיצאו בהמשך והוא יעסוק בערעור על פסק בוררות. הישארו אתנו ותקבלו את המענה לשאלות שלכם.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

בחרנו לכתוב את המדריך הנוכחי תוך הסתייעות מצד גורמים שעורכים הרצאות בנושא. הגענו אליהם לאחר שערכנו סקר מקיף ברחבי הרשת וביקשנו מגורמים שעוסקים בתחום לפנות אלינו כדי שנוכל לעשות סדר לגולשים שלנו. להפתעתנו, קיבלנו מספר רב של פניות, כך שבסופו של דבר בחרנו 3 גורמים עיקריים שילוו אותנו לא רק במדריך זה, אלא גם באלו שיבואו לאחר מכן. זו ההזדמנות להודות לכל אלו שפנו אלינו וסייעו, בזכותכם, מדריך זה רואה אור.

 

מתי אפשר לערער על פסק בוררות?

לא פעם מתעוררת שאלה שנוגעת לנושא של ערעור על בוררות שנפלה בו טעות. מסתבר שיש סעיף בחוק שעוסק בנושא זה. מדובר בסעיף מספר 24 לחוק הבוררות. אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו כי מופיעה בסעיף המדובר רשימה סגורה של עילות. כאשר אחת מהן התקיימה, אז בית המשפט רשאי להכריז על אחת מהמצבים הבאים:

  • ביטול פסק הבוררות
  • תיקון פסק הבוררות
  • השלמת פסק הבוררות
  • החזרת פסק הבוררות לבורר

 

כמה מילים על סעיף 24 (7)

ראוי לציין כי סעיף זה בחוק הבוררות קובע כי במצבים שבהם הותנה בהסכם עצמו כי על הבורר לפסוק בהתאם לדין והבורר לא פעל באופן זה, יש עילה לביטול פסק הבורר או לערעור על פסק הבוררות. כך שזה גם מצב שראוי שתכירו באופן מעמיק.

 

הסתייעות מצד עורך דין

ראוי לציין כי במצבים כאלו יש להסתייע בעורך דין שבקיא בנושא זה. אם לא די בכך, יש לבדוק שמדובר בעורך דין מומלץ. כלומר, כזה שהומלץ על ידי לקוחות קודמים שהסתייעו בו במצבים מורכבים אלו. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם פונים אל עורך דין מומלץ, עליכם לבקש את שמו המלא ולערוך חיפוש מקיף ברחבי הרשת או תוך בירור עם מכרים. אם תבחרו לערוך בירור  מקיף ברשת, עליכם לכתוב את שמו באחת או יותר מהפלטפורמות הבאות ולקרוא חוות דעת שנכתבו אודותיו:

  • קבוצות פייסבוק בהן יש המלצות על בעלי מקצוע מתחומים שונים
  • לשונית הביקורות של גוגל ועוד

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל המידע בנוגע לערעור על פסק בוררות. כעת, יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק להחליט כיצד להתנהל מעתה ואילך. מאחלים לכם הצלחה רבה בהמשך ושיעבור בטוב.

ערעור על בוררות

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא