חיפוש

מענק הוצאות קבועות – מה זה?

הקורונה הערימה איתה המון קשיים על אנשים בכול העולם ובכול התחומים. מעבר לכך שהיוותה משבר בריאותי בממדים עצומים, היא הביאה עמה גם משבר כלכלי משמעותי אשר יש שיאמרו חשף הרבה בעיות באופן התשלומים והסיוע לעצמאים בין היתר. כחלק מכך, החליטה המדינה לסייע לעצמאים בתוכניות מיוחדות, אחת מהן היא תוכנית רשת ביטחון כלכלית אשר בתוכה ניתן למצוא את המענק הוצאות קבועות, במה מדובר ואיך מקבלים?

 

מענקי סיוע לעסקים בקורונה

המשק בישראל, ובעולם כולו, נפגע מהקורונה – אנשים לא יצאו מהבית וכתוצאה מכך עסקים רבים חוו פגיעות קשות שהם פשוט לא יכולים להתמודד איתן לבד. לאור כול זאת, ישנן הרבה תוכניות שהמדינה מציעה לשכירים ולעצמאים אשר נפגעו בתקופת הקורונה. אם חוויתם פגיעה כלשהיא בעסק שלכם החל משנת 2019 לאור הקורונה, מומלץ לפנות לקבל עזרה מאת משרד רו"ח יניב נשר אשר יבחן את כול המידע הפיננסי שלכם ויחווה דעה מה ניתן לעשות.

 

מענק הוצאות קבועות

מענק הוצאות קבועות, כחלק מתוכנית רשת ביטחון כלכלית, הוא מענק המתאים לעסקים בטווח מחזור עסקים מסוים, גם לחברות לצורך העניין, לקבל מענק בהתאם להוצאות הקבועות של העסק. שימו לב כי יש הכרח להיות בטווח מחזור מסוים אשר קבוע בתקנות וכן לעמוד בתנאים נוספים שהתוכנית מתנה בהם את קבלת המענק.

 

איך מקבלים את המענק?

על מנת לקבל את המענק, בהנחה שאתם עומדים בכול התנאים של התוכנית, עליכם להגיש תביעה למענק לסיוע לעסק שלכם. המענק אמור לסייע בהוצאות הקבועות של העסק כדוגמת חשמל וארנונה, אשר גם כשהעסק לא מקבל לקוחות ובעצם סגור, עדיין נדרש מבעל העסק לשלם אותן וכך הוא בעצם יוצא בהפסד לגמרי למרות שכלל לא פתח את העסק שלו כפי שנאמר לו על ידי המדינה בתקופת הקורונה.

 

מענק בעקבות מבצע "שומר חומות"

נוסף על הקורונה אשר פגעה בעסקים ובחברות, גם מבצע "שומר חומות" אשר מדינת ישראל נכנסה אליו במהלכה של הקורונה, פגע. על כן, גם בעקבות תקופת מאי-יוני של שנת 2021 ניתן לקבל פיצוי בעקבות הוצאות קבועות, בדומה לתקופת הסגרים לדוגמא שהכול היה סגור אך ההוצאות הקבועות נותרו לתשלום.

עסקים וחברות אשר חוו פגיעה במחזור הפעילות שלהם לאור משבר הקורונה, וגם לאור מבצע "שומר חומות", עשויים להיות זכאים למענק מהמדינה על למנת לשלם את ההוצאות הקבועות של העסק אשר למרות שהיה סגור ולא פעל היה מחויב בעל העסק לשלם, לדוגמא חשבונות של שכירות וארנונה. המענק אמור לסייע לסגור את ההוצאות שהיו ועל מנת לקבל אותו יידרש בעל העסק להגיש תביעה מסודרת שתוכיח שהוא עומד בתנאי הזכאות.

עֵסֶק

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא