חיפוש

מסביב לעולם – עקרונות חשובים לטיול חכם

קחו רגע נשימה עמוקה. דמיינו את זה – אתם על מטוס, השגתם כיסא ליד החלון והכרית מסתדרת לכם בדיוק על הצוואר. בדיוק ראיתם את ישראל הקטנה חולפת על פניכם ואתם עוצמים עיניים, מתרגשים לקראת הטיול ו….ארזתם הכל? זכרתם לקחת את המשחה לאלרגיות? מה לגבי המלון לשבוע הבא? והטיסה חזור?
אז לטובת אוהבי הטיולים המאורגנים וגם קצת לספונטניים: כמה עקרונות חשובים שכדאי להביא בחשבון לקראת הטיול הקרוב שלכם.

 

מה לארוז?

העולם מתחלק לשניים – אלו שאוהבים את שלב האריזות ואלו שממש, אבל ממש לא. כך או כך, סוגיית האריזה היעילה יכולה להיפתר בכמה עקרונות פשוטים:

תחילה, גודל המזוודה. בקצרה, אם שילמתם על כרטיס שכולל רק  Cabin bags- תוכלו להעלות מזוודה קטנה או תיק נשיאה איתכם למטוס. Hold luggage היא המזוודה המוכרת שנכנסת לבטן המטוס. תכננו את כמות הציוד בהתאם- רק אל תשכחו לשקול את התיק לפני היציאה מהבית!

חשבו על סדר היום שלכם. קמים בבוקר, שוטפים פנים עם סבון הפנים, מצחצחים שיניים, מברשת שיער.. צ'ק.

עשו רשימה, רצוי לפי סוג הדברים – טואלטיקה, ביגוד, תרופות.

זה דחוף? בתיק הנשיאה או תיק הגב ארזו את הדברים הדחופים והיקרים. מטענים, תרופות וכדומה הם דברים שטוב שיהיו קרוב אלינו.

איך מזג האוויר שם למעלה? בדקו את מזג האוויר לפני האריזה. חם? קר? משתנה? השיטה הטובה ביותר לאריזה יעילה במזג אוויר משתנה היא שיטת השכבות – חולצות דקות, עליוניות ומעיל. טיול עירוני? נעליים נוחות. טרקים? נעלי טיולים. חופים? הוציאו את הכפכפים מהארון.

משהו לשתות אולי? קחו איתכם ספר טוב, כריך ומשהו לשתות. טסים עם ילדים? אל תשכחו את הצעצוע האהוב עליהם.

בסוף, לפני הכנסת הדברים למזוודה, קפלו וסדרו את הדברים ליד. כך תוכלו לוודא שלא שכחתם כלום ואף להימנע מאריזת דברים מיותרים.

 

איך לטוס?

אחרי שפתחנו את כל האתרים והשווינו מחירים ואפשרויות, בואו נתמקד. את הטיפים לחיפוש הטיסה הנכונה לנו נחלק לשניים – מציאת טיסות זולות ומציאת טיסות נוחות.

אם אתם מוכנים לטיסה רומנטית עם הילדים, כדאי שתבחרו באפשרות הנוחה מבין השתיים.
בטיסות ארוכות, למשל ליעדים כמו פוקט או קופנגן, כדאי לבחור טיסת לילה (כך שיישנו במהלך כל הטיסה), ובטיסות קצרות, למשל אמסטרדם, טיסת בוקר מאוחר או טיסת צהרים.

בנוסף, אם מתאפשר – האפשרות הנוחה ביותר תהיה לשלם יותר, אבל למצוא טיסה ישירה בשעה נוחה. להעביר כמה שעות טובות בשדה תעופה עם ילדים בוכים ועייפים, פחות.

אם בטיסה זולה עסקינן – יש כמה טיפים שכדאי לדעת:

חייבים לנחות ישירות ביעד? אם מתאפשר, עצירת ביניים בטיסה או נחיתה ביעד קרוב ליעד הטיול אך זול יותר הן האופציות הזולות ביותר.

מתי טסים? הידעתם? טיסות בימי שלישי יהיו זולות יותר! יום שלישי הוא היום הכי פחות מבוקש לטיסות, ולכן המחירים ירדו. לא יכולים לטוס בשלישי? לא נורא, טיסות ערב יהיו זולות יותר גם הן.
אפשר לטוס עם חברה אחרת בחזור! הזמינו כרטיסים לפי המחיר הטוב ביותר באותו התאריך, גם אם בחברת תעופה שונה.

אם החלטתם לא לשלם את מיטב כספיכם על הטיסה ולטוס לואו-קוסט, קחו בחשבון שעל כל דבר משלמים בנפרד. המזוודה שאתם רוצים להעלות לבטן המטוס, בחירת מקומות ישיבה מראש ושינויים וביטולים.

 

איפה לישון?

חיפשתם מלונות באתרי השוואת המחירים השונים ולא הבנתם את הסיבה לשוני במחירי החדרים?
לפני שמזמינים חדר, צריך לזכור – ישנם אתרים בעלי הסכמים או עסקאות עם מלונות, ולכן חדרים דרכם יהיו זולים יותר. בנוסף, חשוב לזכור כי המחיר הוא רלוונטי לרגע זה. אם המלון בתפוסה נמוכה, יכול להיות שמחירי החדרים ירדו וההפך. למשל מלון ברומא יכול לעלות ביום אחד 100 אירו ללילה וביום למחרת 70 אירו, הכל בהתאם לתפוסה וכמובן לתאריך. הביקוש הוא גם נגזרת של המלצות ודירוגים. ברור שגם מלונות מומלצים בסיציליה למשל יעלו יותר מאשר כאלה שיש עליהם פחות המלצות. כל זאת יש להביא בחשבון.

נוסעים כמשפחה? חפשו כפר נופש או דירה על פני חדר במלון, שתיתן לילדים להרגיש תחושה ביתית.

ארזתם לבד? בחופשה לבד, זוגית או עם חברים, כדאי לקחת מלון קרוב למרכז העיר. מחיר המוניות או ההסעות למרכז יהיה גבוה יותר בדרך כלל מההפרש במחיר של מלון במרכז! לדוגמה מלון באמסטרדם ליד כיכר דאם יכול לעלות ב-30% יותר ממלון בחלק מרוחק יותר של העיר, אבל שם לא יהיה לכם מה לעשות ולכן תצטרכו כל יום להגיע לאזור כיכר דאם.

ספונטניים? בחלק מהמלונות ישנם מחירי "הרגע האחרון" – הזמנת חדרים בטווח של עד 10 ימים יכולה לעלות לכם אף 10% פחות!

 

מה לעשות?

שתי האפשרויות העיקריות לפיהן כדאי לקבוע את מסלולי הטיול שלכם הן טיול כוכב או טיול מתגלגל. בטיול כוכב, תוכלו להתמקם במלון אחד, וממנו לצאת ואליו לחזור בכל יום – טיול שיכול להיות נוח לחופשות בערים תיירותיות וחופשות עם ילדים. חולמים לחרוש את המדינה במכונית, טוק – טוק או בכלל ללכת ברגל? קחו מפה מקומית או הורידו את אפליקציית GOOGLE MAPS בארץ והורידו את המפות מראש, כך שלא תצטרכו להסתמך על אינטרנט. שאלו את המקומיים מה היעדים שכדאי לראות, איזה מקומות מיוחדים הוא מכיר ואיפה כיף לאכול- לא תתחרטו על זה.

 

לסיכום

במציאות הישראלית האינטנסיבית, חופשות נהיו, לרובנו, כמו אוויר לנשימה בתוך רצף של מטלות ומשימות יומיומיות. חשוב לוודא שהחופשה שלנו תתוכנן באופן הנכון לנו ביותר – הן משלב האריזה, החל בטיסות הטובות ביותר וכלה במיטת המלון החלומית שלא נפסיק לדבר עליה כשנחזור לארץ.

טיסה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
תיירים
התחנה הבאה

אתם יודעים מה הפך להיות היעד החם ביותר לטיולים