חיפוש

מה לקנות Mac או windows?

אחת השאלות שמטרידה את חובבי המחשבים והטכנולוגיה כבר שנים ארוכות ובצורה משמעותית מאוד, היא איזה מחשב יותר טוב לקנות – של ווינדוס או של אפל? כמובן שאין אפשרות לענות על שאלה זאת במאמר קצר זה, אבל ננסה לתת לכם מושג התחלתי על הכיוון שכדאי לכם ללכת איתו.

 

הסבר קצר על מחשבי ווינדוס

ווינדוס היא מערכת הפעלה למחשבים נייחים וניידים. משמעות הדבר היא שהמחשב שעליו מופעלת המערכת הוא מחשב שיוצר על ידי חברה אחרת כמו דל או לנובו, ורק מערכת ההפעלה עצמה נקראת ווינדוס. מערכת הפעלה זאת היא מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר בעולם.

החברה שמייצרת את ווינדוס נקראת מיקרוסופט. חברה זאת היא גם האחראית על תוכנות האופיס השונות. מערכת הפעלה זאת היא גלגול של מערכות רבות ששודרגו ופותחו לאורך השנים, והראשונה שבהן הוצגה בשנת 1981.

 

הסבר קצר על מחשבי מק

לעומת ווינדוס, שהיא מערכת הפעלה בלבד ויש להתקין אותה על מחשבים של חברות אחרות, מחשבי המק, שהם מחשבים אישיים של חברת אפל, כוללים בתוכם הן את מערכת ההפעלה שנקראת לינוקס והן את חומרת המחשב עצמו. מחשב המק הראשון הוצא לשוק למכירה ציבורית בשנת 1984. ישנם דגמי מק שולחניים או ניידים מסוגים שונים.

בדרך כלל מחולקים המחשבים של מק למקצועיים יותר שנקראים פרו, ומקצועיים פחות שנקראים סטודנט. המחשבים של אפל מסדרת מק מסוגלים לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם שאר המכשירים של החברה. כך לדוגמא ניתן לקבל שיחות טלפון שמגיעות לאייפון למחשב עצמו, על ידי שינוי של הגדרה במחשב. רוצים לדעת עוד על מחשבי מק? https://compu-tech.co.il.

 

מה עדיף לבחור מבין החברות?

בדרך כלל מקובל להגיד שהמחשבים של אפל, כלומר מחשבי מק, הם מקצועיים יותר ומתאימים במיוחד לאנשים שזקוקים ליותר כוח מחשוב ועבודה עם תוכנות חזקות. מעצבים, אנשי תוכנה וגרפיקאים, מעדיפים בדרך כלל מחשבים של אפל. לעומת זאת, מי שיש להם צורך בעבודה בסיסית יותר, כמו עורכי דין, רואי חשבון וכותבים שיווקיים, מעדיפים במקרים רבים את המחשבים של ווינדוס.

זאת משום שלמרות היתרונות הרבים של מחשב מק, יש לו גם חסרונות מסוימים שקשורים לעבודה עליו עם תוכנות חיצוניות ושינוי של הגדרות בו. בנוסף לכך, המחשבים של אפל נמצאים ברף העליון של מחירי המחשבים בעולם – גם במחשבים נייחים וגם במחשבים ניידים. במידה ואין לכם צורך במחשב שיכול להפעיל תוכנות כבדות ומקצועיות כמו תוכנות לעיצוב תלת ממד, מן הסתם עדיף שתקנו מחשב של ווינדוס.

 

ביצוע בחירה בין מחשבים של מק למחשבים של ווינדוס – סיכום

ווינדוס היא מערכת הפעלה למחשבים מסוגים שונים. לעומת זאת מק היא סדרת מחשבים שמיוצרת על ידי אפל, וגם מערכת ההפעלה שמותקנת על מחשבים מסוג זה היא של אפל. בדרך כלל מקובל להגיד שהמחשבים של מק מתאימים יותר לאנשי מקצוע שזקוקים למחשב חזק. מי שמבצע על המחשב פעולות פשוטות בלבד, יכול להסתפק בווינדוס.

מה לקנות Mac או windows?

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא