חיפוש

מה זה אחסון אתרים ואיך זה משפיע על האתר

מזל טוב – הקמתם אתר אינטרנט לעסק שלכם.

כפי שתגלו מהר מאד, אתר כשלעצמו לא שווה יותר מדי ללא תנועת גולשים שעוברת דרכו.

כדי להגביר את התנועה ישנם מספר כלים שחשוב להכיר.

אחד האלמנטים החשובים שחובה לקחת בחשבון בעת בניית האתר הוא אחסון האתר.

מה זה אחסון אתרים וכיצד הוא ישפיע על האתר שלכם?

 

אחסון אתרים – מה זה בעצם?

אחסון אתרים הוא למעשה השרת בו מאוחסן האתר שלכם, ה"בית" שלו אם נלך לכיוון מטאפורי. בשרת תרוץ המערכת של האתר שלכם. ישנם סוגים שונים של שרתי אחסון: שרתי אחסון פרטיים, שיתופיים, שרתי וורדפרס וכדומה.

 

אחסון אתרים משפיע על מהירות האתר שלכם

מהירות היא אחד הפרמטרים החשובים בקידום אתרים ולא קשה להבין מדוע. כשגולש נכנס לאתר ולוקח לו זמן רב להיטען ולבצע פעולות בסופו של דבר הגולש יתעצבן, יתייאש ויצא. לא רק גולשים שונאים אתרים איטיים – גם האלגוריתם של גוגל "מעניש" אתרים איטיים ומשנמך אותם בתוצאות החיפוש.

לאחסון אתרים יש חשיבות רבה למהירות האתר: יש לבחור שרת אחסון חזק ומהיר שיסייע לאתר שלכם לרוץ בקלות ובמהירות.

 

שרת לא זמין מוביל לאתר לא אמין

אחד הדברים המתסכלים אלו אתרים שנופלים כל הזמן. זה עלול לקרות כתוצאה משרת בעל זמינות נמוכה, שרת לא חזק מספיק שנופל לעיתים קרובות ומציג הודעות שגיאה. אתר שנופל לעיתים תכופות פוגע באופן משמעותי בחוויית המשתמש, ובסופו של דבר גם גוגל יעניש אותו בדירוג ובתוצאות החיפוש.

 

שרת עם מקום אחסון רחב יתרום לקידום

פקטור נוסף שמשפיע מאוד על אתר האינטרנט שלכם זהו מקום האחסון בשרת. אז תוכלו להגיד שאתם ממילא לא צריכים את כל התוכן באתר ויכולים למחוק עמודים מפעם לפעם. הבעיה כאן היא לא רק בהורדת התוכן מהאתר, אלא בכך שאתם מוחקים תוכן שקודם על ידי גוגל וזוהי פעולה שבסופו של דבר פוגעת בקידום האורגני של האתר שלכם.

 

וגם לאבטחה יש כאן תפקיד

אין צורך להכביר במילים כמה אבטחה היא דבר חשוב באתרי אינטרנט, ולמעשה בכל מקום. שרת שרמת האבטחה שלו גרועה פירושו אתר שהאבטחה שלו גרועה. זה יכול לבוא לידי ביטוי במקרים קיצוניים בהם גורמים עוינים פורצים לאתר שלכם וגונבים פרטים של משתמשים, או סתם משנים את התוכן של האתר שלכם והורסים אותו. כך או כך, זה וודאי לא "בריא" לאתר שלכם וחשוב לבחור בשרת אחסון מאובטח ברמה גבוהה.

 

גיבוי תוכן האתר שלכם

שירות נוסף שמציעים שרתי אחסון אתרים הוא גיבוי תוכן האתר. חברות אחסון אתרים מציעות שירותי גיבוי אחת לתקופה, כאשר מן הסתם ככל שהגיבוי תכוף יותר כך השירות טוב יותר. במקרה והאתר נפל או נמחק תוכן מכל סיבה כלשהי הגיבוי הוא בגדר הצלה של ממש.

 

שרת ישראלי או מחו"ל?

במידה והאתר מיועד לקהל ישראלי עדיף לבחור חברת אחסון ישראלית, וזאת משיקולי מהירות ואיכות שירות. נסו להתאים את מיקום השרתים למיקום קהל היעד שלכם.

כוננים ומחשב

 

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא