חיפוש

מהי תביעת רטרו אוטיזם?

ילדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי זכאים לגמלת ילד נכה ויש גם אפשרות לקבל תשלום רטרואקטיבי עד שנה לפני הגשת התביעה, במידה ומתקיימים התנאים המזכים. אם רוצים להגדיל את הסיכוי לקבל את הגמלה, חשוב להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו

גמלת ילד נכה היא כלי שבו משתמש המוסד לביטוח לאומי על מנת לסייע גם לילדים וגם לבני המשפחה שלהם. התהליך לקבלת גמלה מתחיל בהכנות לקראת הגשת התביעה ולאחר מכן בהגשת התביעה עצמה לפי הנחיות המוסד לביטוח לאומי. מטבע הדברים, מומלץ לבצע את כל התהליך הזה עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו.

עורך דין כמו https://www.sultanlaw.co.il לדוגמא מרכז את השירותים החשובים תחת קורת גג אחת. המשמעות היא שניתן לפנות אל עורך הדין כבר בשלבים המוקדמים של בדיקת היתכנות לקבלת הגמלה, אך להמשיך להתייעץ איתו גם בשלבים שבהם מתכוננים לוועדה רפואית – בגלל ההבדל בין וועדה רפואית לילד מעל או מתחת לגיל 3.

 

האם אפשר לקבל את הגמלה גם רטרואקטיבית?

מה שהמון הורים לילדים על הרצף האוטיסטי לא יודעים הוא שניתן גם להגיש תביעת רטרו. תשלום כזה אפשר לקבל עד שנה לפני הגשת התביעה, אך רק אם התקיימו תנאים מסוימים. כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך דין, שיכול לבחון כל מקרה לגופו ולהגיש את הבקשה המתאימה שאף תגדיל את הסיכוי לכך שההורים והילד יקבלו את הגמלה שמגיעה להם לפי הנחיות המוסד לביטוח לאומי.

תשלום רטרואקטיבי בגין אוטיזם יכול להינתן לפי המועד שבו תועדו לראשונה ברשומות הרפואיות של הילד תסמינים שקשורים ללקות שלו, או לפי המועד שבו הלקות של הילד החלה לגרום עומס טיפולי כבד לפי חוות דעת מקצועית של רופא מומחה. עם זאת, יש גם לזכור שתשלום רטרואקטיבי לגמלה בגלל עיכוב התפתחותי לילד עד גיל 3 ניתן רק חצי שנה מקסימום טרם הגשת התביעה.

בכל מקרה, תביעת רטרו אוטיזם אינה אוטומטית. בשביל לקבל את התשלום, צריך לבקש אותו כאשר מגישים את התביעה וזו עוד סיבה טובה לערב עורך דין.

 

מה קורה אחרי שמגישים את התביעה?

כל סוג של תביעת גמלת ילד נכה על רקע אוטיזם מחייבת המתנה לקבלת הודעה על החלטת הוועדה הרפואית. בשלב הבא ובמידה והתשובה חיובית, קובעים את שיעור הגמלה לפי התנאים של המוסד לביטוח לאומי. אם לעומת זאת התשובה שלילית או שההורים אינם מרוצים ממנה, אפשר להתייעץ עם עורך דין לגבי הגשת ערעור.

לסיכום, תביעת רטרו אוטיזם היא חלק חשוב בתהליך שבו הורים לילדים על הספקטרום האוטיסטי ממצים את הזכויות שלהם מול המוסד לביטוח לאומי. את התביעה כדאי להגיש בליווי עורך דין ומומלץ להתייעץ איתו בשלב מוקדם על מנת לממש את כל הזכויות הקיימות.

טענת רטרו אוטיזם

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא