חיפוש

מהי התשואה השנתית הצפויה לקרן השתלמות

קרן השלמות היא אמצעי חיסכון הרלוונטי לכל אדם עובד המעוניין בחסכון והשקעה פטורי מס. גופים שונים המנהלים את הקרנות מציעים תנאים שונים ובנוסף זוכים לאחוזי הצלחה שונים שהתאם למספר משתנים עליהם נרחיב עכשיו. קרן השתלמות צוברת כסף מתוך המשכורת החודשית ופטורה ממס. כך הרווחים שהיא צוברת, בנוסף לכספים המופקדים בה, נחסכים בסכומם המלא ואין צורך לשלם עליהם מיסים גם בעת משיכתם. התשואה השנתית משתנה מחברה לחברה בהתאם לניירות הערך וההשקעות הנוספות בהן השקיעו במהלך אותה השנה. לדוגמא אקסלנס היא אחת מחברות הניהול המובילות אך התשואה השנתית שלה תהיה שונה מזו של חברה אחרת בהתאם לתנאים.

 

מהי תשואה שנתית

קרן ההשתלמות מרוויחה כסף ככל שהיא פעילה. הסכום משתנה בהתאם לדפוסים בשוק ההון, החלטות השקעה של הגוף המנהל, ותקופת הזמן בה הקרן פעילה. התשואה תלויה בגוף המנהל ומשתנה מגוף לגוף ועל כן אין תשובה חד משמעית לחישוב התשואה הצפויה לקרן השתלמת. חישוב התשואה השנתית נעשה על ידי חילוק התשואה המצטברת שהקרן צברה חלקי סך שנות התקופה. בכל זאת, ישנן דרכים לשער את הצלחת התשואה שנתית.

 

עזרים לזיהוי תשואה שנתית צפויה

 

  • תשואה גבוהה על ידי פיזור רחב

ככל שקיים פיזור על פני יותר מניות, במיוחד מניות בינוניות וקטנות, הגוף האחראי לניהול הקרן נמצא בסיכון נמוך יותר להיפגע מירידות בשוק ההון. בעת בחירת גוף ניהול חשוב לבדוק על פני כמה מניות הוא פזורים ומה פרופיל המניות. ניתן לבצע בדיקה בין גופים, לדוגמא אקסלנס קרן השתלמות.

 

  • אפשרות רחבה למימוש פדיון מניות

אם הגוף אכן פזור על פני מספר רחב של מניות קיימות יותר אופציות בעת פדיונות. חברה הפרוסה על פני מספר רב של מניות יכולה לבחור יותר בחופשיות איך לממש את פוטנציאל המניות ולהניב תשואה גבוהה יותר.

 

  • היסטוריית ביצועים

על מנת לבחור גוף מנהל המניב תשואה שנתית גבוהה דרך טובה היא לבדוק את ביצועי החברה משנים קודמות. בדיקה כזו יכולה לכוון אתכם לחברה מנוסה, לתת השערה לאחוזי הצלחתם והצורה בה הם בוחרים לנהל קרנות.

 

חשיבות התשואה בעת בחירת גוף מנהל לקרן

בסופו של דבר התשואה השנתית היא זו שתצביע על כמות הרווח הצפויה קרן שלכם. כשניגשים לבחור חברה לניהול הקרן מרכיב התשואה הוא מהחשובים ביותר ונדרש לבצע השוואה בין החברות השונות

 

לסיכום

באתר משרד האוצר ואתרים פיננסים אחרים ברשת נמצאים נתונים של גופי ניהול קרנות ההשתלמות השונים. ישנן השוואות ודירוגים שהולכים אחורה מספר שנים כך שניתן לקבל מידע כמה שיותר מדויק על חברה מסוימת ולא לקבל החלטה מתוך מידע על שנה אחת מוצלחת או כושלת באופן חריג. חשוב לקחת את בחינת התשואה ברצינות בעת בחירת גוף מנהל על מנת להבטיח את ההצלחה הכלכלית של הקרן שלכם.

כֶּסֶף

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא