חיפוש

מהו העונש עקב עקיפה מסוכנת

עקיפה מסוכנת נעשית בצורות שונות, שהענישה מחמירה עימן באופן שונה – גורר דו"ח כספי, פסילת רישיון וזימון לבית משפט לתעבורה.

מה העונש על עקיפה מסוכנת? על כך במאמר הבא.

 

מה העונש על עקיפה בדרך שאינה פנויה?

עקיפה בדרך לא פנויה נחשבת לעקיפה מסוכנת מכיוון שלא ניתן להשלים את העקיפה מבלי לסכן את הנהגים האחרים או מבלי להפריע לתנועה. כלומר, אדם שעוקף רכב ובנתיב ממול מתקרב רכב אחר זוהי עבירה חמורה העלולה לגרור תאונת דרכים קשה. במקרה כזה הענישה תהיה חמורה מכיוון שהנהג נוהג בחוסר אחריות, בפזיזות ובהיסח הדעת. העונש על העקיפה המסוכנת יהיה פסילה מנהלית מיידית של רישיון הנהיגה לחודש, פסילה בפועל ל-3 חודשים וצבירת 8 נקודות.

 

מה העונש על עקיפה כאשר שדה הראייה מוגבל?

כאשר הנהג לא יכול לראות אם הנתיב הנגדי פנוי עקב חסימה או הגבלה בשדה הראייה בשל מזג אוויר או תנאי שטח המשבשים את הראייה והוא מבצע עקיפה, זוהי עבירת תנועה. מכיוון שהעקיפה אינה נעשית בצורה בטיחותית הענישה על עקיפה מסוג זה תהיה זימון לבית משפט לתעבורה וצבירת נקודות. מבחינת החוק זוהי נהיגה רשלנית אם כי אינה מסוכנת כמו עקיפה בדרך שאינה פנויה.

 

מה העונש על עקיפה בקו הפרדה רצוף?

כאשר נהג עוקף על פס לבן רצוף או מנסה לעקוף ונתפס, העונש יהיה פסילה מנהלית מיידית של רישיון הנהיגה וצבירת 6 נקודות. במידה והעבירה נעשתה בדרך שאינה פנויה היא הופכת לכפולה מכיוון שגם עוקפים בדרך לא פנויה וגם על קו הפרדה רצוף. העקיפה הזו היא המסוכנת ביותר כי היא מסכנת את הנהגים ובמיוחד את הרכב אותו עוקפים. העונש על כך יהיה פסילת רישיון מנהלית, הזמנה לבית משפט תעבורה, השבתה של הרכב לחודש ופסילת רישיון בפועל למשך 3 חודשים במינימום.

 

אילו עקיפות נוספות גוררות קנס?

על פי החוק גם העקיפה מימין גוררת ענישה ומותרת רק במקרים מסוימים. למשל, כאשר הרכב משמאל פונה שמאלה ניתן לעקוף מימין, אם הנתיב הוא היחידי שמאפשר את הפניה ימינה, אם הנתיב הימני מיועד לתחבורה ציבורית ויש לפנות ימינה, פניה שמאלה לכביש חד סטרי בתנאי שהנהג האחר פנה שמאלה. החוק אף מחמיר עם עקיפה במעבר חצייה, עקיפה בצומת ועקיפה בקרבת מסילת ברזל.

 

מה ניתן לעשות בעת קבלת הדו"ח?

כשמקבלים דו"ח על עקיפה ולא משנה מה חומרתה חייבים לפנות לייעוץ של עורך דין תעבורה על מנת להקל בדין או לקבל מינימום ענישה. תשלום הדו"ח הוא למעשה הודאה באשמה. עורכת דין לענייני תעבורה יערית אוליאל תוכל לסייע לכם במקרים של עבירות תנועה בגין עקיפה ובמקרים אחרים. כאשר בוחרים בעורכת דין איכותית ומקצועית עם ניסיון של שנים בתחום והצלחות רבות, ייתכן ותוכלו לקבל הקלות בעת הייצוג משפטי.

 

פסיקה משפטית

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא