חיפוש

למה יש צורך במשקפי מולטיפוקל ואיך בוחרים את המספר הנכון

הנה, הגיע גם הזמן שלנו להצטרף למעגל האנשים שמרכיבים משקפי ראייה. וכמו בכל דבר, ברגע שזה נוגע אלינו, הופכים להיות הרבה יותר מעמיקים בתחום. כאשר ראינו את היצע הרב (אולי אפילו מדי) של משקפי ראייה, התבלבלנו, נבהלנו ונזקקנו לעזרה. עכשיו, כשאנחנו כבר מומחים בתחום, החלטנו לחלוק את הידע איתכם, בשביל שתוכלו לחצות את הגשר בקלות גדולה יותר. משקפי מולטיפוקל – כל המה, מי, למה וכמה. בעיקר כמה.

 

קסם טהור או פיתוח טכנולוגי מתקדם

כן, כאשר מנסים להסביר מה זה משקפי מולטיפוקל, ניתן לחשוב שמדובר במשהו קסום, אך לאמיתו של דבר מדובר בפיתוח טכנולוגי מתקדם ביותר. משקפי מולטיפוקל הם משקפיים שיעשו עבודה כפולה – יטפלו גם בקוצר ראייה (ראייה ברורה רק למרחקים קטנים) וגם ברוחק ראייה (ראייה ברורה רק למרחקים גדולים).

 

למה אנחנו צריכים משקפיים כאלה?

קוצר ראייה, הבעיה הנפוצה ביותר בכל העולם, שממנה סובלת אוכלוסייה מאוד גדולה. אבל, ככל שמתבגרים, הרבה פעמים לבעיית קוצר ראייה תתווסף גם בעיית רוחק ראייה. וכך ניצבים בפני בעיה כפולה, שתצריך שימוש בזוג משקפיים אחד לקוצר ראייה ובזוג משקפיים נוסף, במספר אחר, לרוחק ראייה. מדובר במצב לא נוח בעליל ובהוצאה כספית משמעותית. משקפי מולטיפוקל נועדו לפתור לנו את הבעיה ולשמש אותנו בו זמנית בשני המצבים.

 

איך מתאימים משקפי מולטיפוקל?

משימה לא פשוטה בכלל. לאור העובדה שמדובר בעדשה אחת שצריכה לכלול גם את המספר לבעיית קוצר ראייה וגם את המספר לבעיית רוחק ראייה (בעדשה יהיו אזורים שונים, עם מספרים שונים), נצטרך אופטומטריסט שהוא לא רק מוסמך אלא גם מומחה בהתאמה של משקפיים מהסוג הזה.

הפרמטרים שצריכים להילקח בחשבון כאשר מתאימים משקפי מולטיפוקל הם לא רק בדיקות ראייה רגילות, אלא גם אורח החיים של האדם. פעילויות יומיומיות שלו עד כדי רמה של תנועות ראש, צוואר ועוד. התאמה לא נכונה, תגרום לכך שהאדם לא יצליח להתרגל למשקפי מולטיפוקל והם לא ייקלו עליו ביומיום.

 

קורים מקרים בהם לא נתרגל למשקפיים כאלה?

אם ההתאמה נעשתה נכון, אין סיבה שלא נצליח להתרגל להרכיב משקפי מולטיפוקל. אך כדאי בכל זאת לוודא שיש אחריות מצד החנות, במקרה וההתאמה לא נעשתה נכון ולא הצלחתם להתרגל.

 

השורה התחתונה או המחירים

צריך להבין שמדובר במוצר טכנולוגי מאוד מתקדם, שעלותו לא יכולה להיות מן הנמוכות בשוק. אך ישנו פער גדול יחסית במחירים, כאשר ניתן להתחיל מסדר גודל של כ -600 ₪ עד כדי סדר גודל של כמה אלפים שקלים. הסיבה שקיימות מספר שיטות ליצירת משקפי מולטיפוקל ומספר רב של יצרנים, שכל אחד מהם מציע דבר שונה. מקווים שהסיקור הקצר שלנו יהיה מועיל ויעזור לכם לראות בבירור ולטווח ארוך יותר.

משקפיים

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא