חיפוש

האם מותר להאזין בסתר כחלק מחקירה פרטית

אתם חושבים להזמין שירותי חקירה פרטית ומתלבטים מה זה אומר? חשוב לכם, ובצדק, שהדברים יתנהלו בצורה חוקית? אם כך, אנחנו בהחלט יכולים להבין מדוע אתם תוהים לגבי השאלה האם האזנות סתר מותרות או לא, ועל כך במאמר שלפניכם.

 

מה זו האזנת סתר?

עוד לפני שננסה להבין האם מותר להאזין בסתר לשיחות או לא, חשוב להבין מה זו האזנת סתר על פי החוק. לדוגמא, אם מדובר על שיחה שאנחנו מקליטים, כאשר אנחנו חלק מהאנשים שמשתתפים בשיחה, זו לא נחשבת האזנת סתר. זה נכון אפילו אם לא טרחנו ליידע את הצד השני בכך שאנחנו מקליטים אותו. בנוסף, אם אנחנו מקליטים שיחה שמתקיים במרחב פתוח, הרי שגם אז זו לא באמת נחשבת להאזנה בסתר ולכן גם במקרה כזה ההקלטה תמיד אפשרית. במקרים שבהם יש רצון לבצע האזנת סתר והקלטה כחלק מחקירה פרטית, יש לבדוק כל מקרה לגופו ובמקרים מסוימים יהיה גם צורך לקבל אישור לצורך ביצוע המשימה.

בידי מי כדאי להפקיד משימה כמו ניהול חקירה פרטית?

האמת היא, שבין אם אתם רוצים להזמין היום שירותי חקירות גירושין ובין אם מדובר בכלל על חקירה כלכלית שתרצו להתחיל בה, כדאי יהיה לבדוק אל מי אתם מתקשרים. בישראל של ימינו אומנם לא חסרים חוקרים פרטיים, אך האמת היא, שלא כל אחד מהם יוכל לבצע עבורכם את המשימה כמו שצריך. לכן יש טעם לבדוק שאתם פונים אל חוקר שעובד בתחום הזה כבר לא מעט שנים, כי אם יש משהו בטוח, זה שככל שלחוקר הפרטי שלכם יש יותר ניסיון, כך הוא יוכל לבצע עבודה יותר טובה. בנוסף, אם אתם יכולים לבדוק שמדובר בחוקר עם המלצות, זה עדיף מאשר חוקר שאיש בכלל לא שמע את שמו.

 

כמה תשלמו על החקירה הפרטית שבה אתם מעוניינים?

אם הייתם חושבים לקחת משכנתא בדרגה שניה, לא הייתם רוצים לקבל כמה הצעות טובות ולהשוות ביניהן? התשובה היא כמובן כן. לכן, אם אתם יכולים לפנות גם אל כמה חוקרים מקצועיים, לבקש מהם הצעות עבור החקירה הדרושה לכם ולעשות השוואה, למה לא לבצע זאת? השוואת מחירים תמיד תעזור לכם לחסוך כסף, בין אם זו השוואה בתחום החקירות ובין אם זו השוואה בכל תחום אחר. לכן יש טעם לבדוק את הדברים לעומק ולראות שאתם לא בוחרים בחוקר שיגבה מכם את המחירים הכי גבוהים בשוק. מה שכן, חשוב להבין מראש האם הסכום שאתם עומדים לשלם כולל את כל שלבי החקירה ואת כל השירותים שאתם מצפים לקבל. קחו את הנתונים הללו בחשבון ובדקו שאתם בוחרים את הטוב ביותר, כי אם כבר מבצעים עבורכם חקירה פרטית, למה שהיא לא תתבצע בצורה הכי מקצועית שאפשר?

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא