חיפוש

כמה עולה להגיש תביעת רשלנות רפואית?

כולנו פונים לקבלת טיפול רפואי כזה או אחר במהלך החיים שלנו ומטבע הדברים, מצפים לקבל טיפול מקצועי שיביא לשיפור במצבנו הרפואי. אמנם מקצועיותם של הצוותים הרפואיים אינה מוטלת בספק, אך לעיתים קורים גם מקרי רשלנות רפואית, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעה בהתאם. אך כמה עולה להגיש תביעה כזה?

 

רשלנות רפואית – הגדרה משפטית

הרפואה המודרנית והמכשור הטכנולוגי המתקדם, מאפשרים לנו איכות חיים גבוהה, כאשר כולנו, צעירים ומבוגרים כאחד, הולכים בתדירות כזאת או אחרת לקבלת טיפולים רפואיים שונים כשהציפייה של כולנו היא ברורה – לקבל מענה מקצועי לבעיה לשמה הגענו.

לצד מקצועיותם של הצוותים הרפואיים בישראל, קיימים גם לא מעט מקרי רשלנות רפואית, המתבטאים בין השאר בנזקים ופגיעות ובמקרים קיצוניים אף מוות. מבחינה משפטית, לרשלנות רפואית אין הגדרה ברורה וחד משמעית, כאשר החוק מסתמך על "מבחן הרופא הסביר" הבודק כיצד רופא אחר היה פועל באותו המצב.

 

בגין מה ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית?

בכל מקרה בו נגרם לנו נזק במהלך ו/או כתוצאה מהטיפול הרפואי, הרי שעומדת לנו זכות הגשת תביעות רשלנות רפואית וקבלת פיצויים בהתאם לסוג הנזק, השפעתו על תפקודנו ויכולת ההשתכרות העתידית שלנו ופרמטרים נוספים, כאשר תביעה מבוססת היטב צריכה להתבסס על הוכחת הנזק והקשר הסיבתי בינו לבין מקרה הרשלנות.

בהתאם למגוון הרחב של הטיפולים הרפואיים הקיימים כיום, כך ניתן למצוא מגוון רחב של מקרי רשלנות רפואית, המחייבים בדיקה ואבחון של כל מקרה לגופו כדי לוודא שאכן מדובר ברשלנות רפואית. בין מקרי הרשלנות הרפואית הנפוצים ביותר, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעה, נכללים מקרי רשלנות רפואית בהריון ו/או בלידה, בניתוח, באבחון ועוד.

 

כמה עולה להגיש תביעת רשלנות רפואית?

שאלת העלות של הגשת תביעת רשלנות רפואית מורכבת בעיקר מהעלויות של פנייה לקבלת חוות דעת של רופא מומחה בתחום, היכולה להגיע לעלויות של כמה עשרות אלפי שקלים ומשכר הטרחה של עורך דין מומחה, אשר יסייע לנו לבסס את עילת התביעה ולהגיש כתב תביעה מנוסח היטב, כאשר שכר הטרחה מורכב מאחוז מסוים מסך הפיצויים שנקבעו.

 

כך תקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם

בתביעת רשלנות רפואית ניתן לקבל פיצויים הנעים בין עשרות ומאות אלפי שקלים ועד סכומים גבוהים יותר וכדי למקסם את הפיצויים המגיעים לנו, חשוב שנעזר בעו"ד מקצועי, המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, אשר לאחר סקירת כלל החומרים הראייתיים וביסוס עילת התביעה, יסייע לנו בפנייה לקבלת חוות דעת ממומחה רפואי ובקבלת מלוא הפיצויים.

 

לסיכום

תביעת רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחת מהפרוצדורות הרפואיות הקיימות ולהגיע לסכומי פיצויים של מאות אלפי שקלים ואף יותר, כאשר עלות הגשת תביעת רשלנות רפואית מורכבת משכר הטרחה של עורך הדין, הנקבע בהתאם לאחוז מסוים מסך הפיצויים ועלות קבלת חוות דעת של רופא מומחה, היכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים.

תביעת רשלנות רפואית

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא