חיפוש

כמה יעלה שיפוץ מטבח

מבין כל החדרים בבית, המטבח הוא אולי החדר שמגוון השימושים המתבצע בו הוא הגדול ביותר. בנוסף, יש גם מגוון רחב של תפיסות באשר לאופי המטבח ולסוג הציוד המיועד לו. ככלל, עלויות שיפוץ המטבח הצפויות הן משתנות, והתשובה לשאלה כמה יעלה שיפוץ של מטבח איננה אחידה. מהן הפונקציות השונות של המטבח ומהם הטרנדים החשובים בתחום המטבחים בימים אלה? אילו גורמים משפיעים או עשויים להשפיע על העלויות של שיפוץ המטבח? בשורות הבאות נעסוק במטבח ובגורמים העשויים להשפיע על עלויות השיפוצים שלו.

שיפוץ מטבחים והטרנדים כיום התחום

כבר הוזכרה לעיל העובדה שהמטבח הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית. מדובר במקום שההיסטוריה שלו ארוכה, ובתקופות שונות נעשו בו שימושים שונים. לקראת סוף המאה שעברה, עבר תחום המטבחים שינויים משמעותיים, בעקבות העובדה שהשימוש בו הפך מפונקציונאלי בעיקרו, לסוג של תחביב עבור גברים ונשים כאחד. בתחילת הדרך, היה המטבח ממוקם מחוץ לבית. זאת, במטרה למנוע הן מהרעש המגיע ממנו והן מהעשן והריחות שיצאו ממנו תוך כדי העבודה, מלהגיע לחלקי הבית השונים. בתחילת שנות העזרים, עם ההקמה של יכוני העובדים הראשונים, הפך המטבח לחלק אינטגראלי מהבית. עם זאת, המטבח היה קטן יחסית והשימושים בו היו מוגבלים מאד, בעיקר לצרכי היום יום ולא הרבה מעבר לכך.

בעשורים האחרונים חלו שינויים משמעותיים בתפיסת התפקיד של המטבח וביחס אליו. העלייה ברמת החיים מצד אחד, והעובדה שעם השנים הפך הבישול לתחביב שרבים, גברים ונשים כאחד, עוסקים בו באופן קבוע, שינו מהקצה אל הקצה את היחס למטבח. לא עוד חדר שהוא הכרח בל יגונה, אלא המקום הכי חם בבית, תרתי  -משמע. בעלי בתים בני מעמדות הביניים והמעמדות הכלכליים הגבוהים, משקיעים סכומים גדולים בבנייה ובשיפוצים של המטבח. איך עושים שיפוץ מטבח?

 

טרנדים במטבח וההשפעה שלהם על העלויות

כאמור, בשנים האחרונות השתנה מהקצה אל הקצה היחס למטבח. מחדר מוצנע שתכליתו העיקרית היא הבישול, הפך המטבח למרכז החיים בבית. כתוצאה, גם הנראות של המטבח היא גבוהה. בבתים רבים, המטבח מהווה חלק אינטגראלי מחלל הבית, ואין הפרדה בינו לבין חללים אחרים. בלק מהמקרים המטבח בנוי בצורת האות ר', המותירה מרחב גדול באמצע המטבח. במקרים אחרים מדובר במטבח אי, שבו אזור הכנת הארוחה נמצא ממש בלב המטבח. סכל מקרה, ההשקעה בבנייה והשיפוצים של המטבח עשויה להיות משמעותית ביותר.

חומרי גלם: חומרי הגלם שמהם עשוי המטבח משפיעים מאד על היקף ההשקעה הכספית הנדרשת. סוג הארונות וסוג העץ שממנו הם עשויים, כמו גם השיש, האריחים על הקירות והמרצפות, כל אלה מהווים אלמנטים חשובים שיש להתייחס אליהם בקביעת המחיר הסופי של השיפוצים במטבח.

אם יש לך עניין בביצוע שיפוצים במטבח, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים שלנו יסייעו לך בבניית תוכנית שיפוצים שתתאים לך הן מבחינת סוג השיפוצים והאופי שלהם, והן מבחינת היקפי ההשקעה הנדרשים לשם כך.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא