חיפוש

כל מה שלא ידעתם על ODT ולא ידעתם את מי לשאול

פעילויות ה – ODT הן סדנאות נהדרות שמתקיימות במרחבי הטבע הפתוח הקסום לאורך רחבי הארץ. הרעיון המרכזי של סדנאות אלו הוא בדגש על גיבוש הקבוצה שמגיעה. קבוצה יכולה להכיל סגלי הוראה, סגל רפואי, תלמידים בבית ספר יסודי, תלמידי תיכון, מחלקה במשרד כזה או אחר ועוד.

המטרה היא לאחד וליצור שיתופי פעולה שייתנו הצצה לכל אחד ואחת מחברי הקבוצה לכושר המנהיגות שחבוי בהם ועוד תכונות נהדרות שלא מימשו את הפוטנציאל שלהם עד כה.

 

מהיכן הגיעו הראשי תיבות ODT?

אם כן מה זה ODT? המושג במלואו – OUT DOOR TRAINING אימון מחוץ לדלת, כלומר הסדנאות מופעלות בשטח פתוח, ניטרלי ומלא באווירה פסטורלית, עם זאת, בעונת החורף ניתן לקיים פעילויות אלו באולם גדול שמתאים ועונה לדרישות הפעילות. במילה "אימון" אין הכוונה לאימון פיזי אלא לאימון מוחי, ערכי, שמוציא מכל משתתף את היכולות שבו כמו כושר מנהיגות, יכולות שיתוף ושכנוע ובכלל התנהגות האינדיבידואל בקבוצה.

 

על אילו פעילויות מדובר אם זה לה משהו פיזי

כאמור מדובר בפעילויות מאמנות מוח על ידי משימות חשיבה אתגריות כגון, הרכבת חלקי פאזל, מחלקים גדולים מאוד, לצורה מסוימת מבלי לדעת מראש על איזו צורה מדובר. במשימה כזאת תמיד יבלטו כמה מחברי הקבוצה כמנהיגי הקבוצה.

דוגמא נוספת של משימה נהדרת היא משימה – " לך תסמוך" שהולכת כך – כל חברי הקבוצה מסתדרים בשתי שורות פנים מול פנים כאשר כל זוג מחזיק בקרש עבה, המשימה מכאן מתחילה כאשר בוחרים מישהו או מישהו מחברי הקבוצה שממש ילך על קרשים אלו.

זה שנבחר לבצע את המשימה וללכת על גבי דמוי מדרגות אלו, חייב לתת אמונה לשאר חברי הקבוצה שיעשו הכול כדי לא להפיל אותו חלילה. כמובן שישנן עוד משימות, מעניינות, ומאתגרות שיתאימו לכל גיל ולכל אופי של קבוצה.

 

רגע של נחת

לצד דוגמאות של משימות אלו, ישנן עוד הרבה מאוד משימות מקסימות ונהדרות שבהחלט יכולות לגרום לאחדות הקבוצה ולגבש אותה מחדש גם אם ישנם קשיים באיחוי. בנוסף למשימות ולעניין הגיבוש, יש ערך מוסף לכך שקבוצת אנשים יוצאת יחד לפעילות משותפת.

יש בזה אתנחתא רבה ואפשרות נהדרת לראות את אותם האנשים שרואים בכל יום, באור קצת שונה מזווית שטרם נראתה וגם אם כבר קיימת דעה על אדם מסוים שנמצא בקבוצה הרי שהוא יכול להראות שונה מאוד במסגרת שאיננה מחייבת כמו פעילות בחוץ.

 

לסיכום

סדנאות ה- ODT מופעלות בכל רחבי הארץ ומתאימות לכל שכבות הגיל ולכל קבוצה מילדים בגן ועד לעובדי מדינה שחיים בשגרה היום יומית השוחקת. פעילויות ה – ODT הן פעילויות מקסימות שמתקיימות בדרך כלל במרחבים הפתוחים עם צוות מדריכים מיומנים ומקצועיים שיעשירו את המשתתפים על ידי משימות והצלחתם.

אימון ילדים

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא