חיפוש

כך תקבלו החזרי מס בקלות

למעלה ממחצית מהעובדים השכירים במשק בישראל זכאים להחזרי מס. זהו נתון מדהים, שמעטים האנשים שמודעים אליו. ישנן עילות רבות שבעוברן תוכלו ליהנות מזכאות להחזרי מס ולנקודות זיכוי במס הכנסה – בואו לשמוע מהן אותן עילות ואיך תוכלו לקבל החזרי מס בקלות!

 

מספר עובדות שחשוב לדעת על החזרי מס מהמדינה

החזרי מס ניתנים כאשר שילמתם סכום מס גבוה יותר מהסכום שאותו הייתם אמורים לשלם. מצב זה קורה בעיקר בשל אי התאמה בין חישוב המס, שמחושב באופן שנתי, לבין שינויים שהתרחשו בחייכם במהלך השנה (שעבורם אתם זכאים לנקודות זיכוי במס).

החזר מס ממוצע עומד על גובה של כ- 8,000 ₪, כך שלא מדובר בסכום זניח כלל. חשוב לדעת גם שאת החזרי המס ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית.

 

אילו עילות עשויות לזכות אותי בהחזרי מס?

העילות שעשויות לזכות בהחזרי מס הן רבות ומגוונות, וחולשות על כל תחומי החיים. למשל, תוכלו לקבל נקודות זיכוי עבור סיבות משפחתיות – לידה, גירושין, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, הורים לילדים נטולי יכולת, הורים שמשלמים מזונות, משפחה חד הורית ועוד.

הסיבות עשויות להיות גם בתחום התעסוקתי (פיטורים, אבטלה, שינויים בגובה המשכורת החודשית, פיצויים, חילופי עבודות, עבודה בחו"ל, גמלאים), בתחום הבריאותי (נכי צה"ל, בעלי עיוורון או נכות, מחלה קשה, אובדן כושר עבודה), בתחום הכלכלי (רווחים והפסדים לסוחרים בשוק ההון, תרומות, מכירת דירה) ועוד עילות רבות נוספות.

ניתן להיווכח שחלקים נרחבים מהאוכלוסייה בישראל עשויים להיות זכאים להחזרי מס – וחבל שלא לנצל את ההזדמנות, ולקבל בחזרה כסף מהמדינה!

 

כיצד אוכל לבדוק את זכאותי להחזרי מס?

תוכלו לבדוק את זכאותכם דרך אתר החזרי מס – הגנה. באתר תמצאו מחשבון זכאות, שבו תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים, פרטים אודות מהלך חייכם ואת גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם. הבדיקה ניתנת ללא עלות או התחייבות כלשהי, היא מהירה ונוחה לתפעול, ואת התשובה תוכלו לקבל באופן מיידי.

במידה ונמצא שאתם זכאים לקבלי החזרי מס, תוכלו להוריד את טופס הבקשה הרשמי מאתר רשויות המס, ולהגיש אותו באתר הרשות באופן מקוון. חשוב לצרף אל טופס הבקשה גם טפסים נוספים אודות ההכנסות שלכם לשנת המס הרלוונטית, טופס 106 עבור שכירים, וכן כל טופס שעשוי להוות אסמכתא לכך שמגיעים לכם החזרי מס.

אמנם הגשת הבקשה היא חינמית, אך חשוב לדעת שהתהליך עשוי להיות ארוך וממושך, וכרוך בהתעסקות ובבירוקרטיה לא מעטה. עם זאת, חבל לוותר על סכום כסף שמגיע לכם רק מהסיבה הזו. אם אתם נרתעים מההתעסקות הבירוקרטית, תוכלו להיעזר בגורם מקצוע שמתמחה בתחום, וכך גם תוכלו לזרז את הטיפול בבקשה שלכם (שכן גורם המקצוע מכיר היטב את המערכת ואת הנפשות הפועלות בה).

 

החזרי מס

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
ניקוי BDI
ניקוי BDI

BDI שלילי הוא מצב בהחלט לא נעים, המשפיע על