חיפוש

6 יתרונות במימון פרויקטים של יזמים צעירים

יזמים צעירים עם וללא הון עצמי המחפשים מימון לפרויקטים בתחום הנדל"ן משיגים אותם מגופים חוץ בנקאיים כמו חברות הביטוח או פונים לקבלת אשראי מהבנק.

המאמר יפרט 6 יתרונות במימון פרויקטים של יזמים צעירים באמצעים שונים.

 

1 – כסף במזומן ותנאים ברורים

כאשר יזם צעיר מבקש מימון פרויקט מהבנק הדלת תהיה פתוחה בפניו. בנקים נותנים אשראי למימון פרויקטים כי הם חיים מהלוואות ומחפשים לקוחות כמו יזמים ובפרט יזמי נדל"ן הזקוקים לאשראי. כאשר עומד בנק מאחורי היזם, הביטחונות שהוא מעניק יכולים לתת ליזם הצעיר אפשרות לבנות את הפרויקט עליו הוא חולם ולהתאים את סכומי ההלוואה, הריבית וההחזרים לתשואות העתידיות שירוויח מהפרויקט. גם אנשים הקונים מהיזם יעדיפו לראות שיש מאחוריו בנק מלווה והם יוכלו גם לקחת את המשכנתאות שלהם מהגוף המלווה את הפרויקט ולקבל הטבות.

 

2 – הכנסת מזומנים וצמיחה במימון ללא שיעבוד

כל יזם בין אם הוא מתחיל או בין אם הוא ותיק היה רוצה לקבל מימון ללא צורך בשעבוד הפרויקט. היתרון של הנפקת מניות בבורסה, יכול לאפשר את המימון עבור הפרויקט. כאשר מנפיקים מניות נשארים עם סכום כסף גדול כבעלי שליטה וניתן להשקיע אותו בפרויקט הנדל"ן. כך לא רק שלא צריכים להחזיר את המימון, אלא גם ממשיכים לגייס את הכסף בבורסה.

 

3 – מימון עם סיכון נמוך

מימון באמצעות הנפקת אגרות חוב הוא מימון בסיכון נמוך בשל העובדה שהן נושאות ריבית. זוהי אופציה לגיוס מימון בצורה פשוטה ומהירה שניתן לרכוש חזרה ובזול בעת משבר בשוק ההון.

 

4 – פיזור סיכונים באמצעות שותף

יזם צעיר בעל הון עצמי יכול להשלים את המימון אם ימצא שותף כמוהו או שותף פיננסי שישקיע ביחד עימו ויחלוק איתו את הרווחים. זוהי אפשרות פופולרית בפרויקטים של נדל"ן וכך גם אפשר לפזר סיכונים.

 

5 – מענק אשראי רחב בתנאים אופטימליים

גופים חוץ בנקאיים כמו חברות ביטוח, וחברות פרטיות (ראו באתר https://mimun-nadlan.co.il) מעניקים בטחונות ואשראי גדול אותו ניתן לפרוע בסיום הפרויקט או בתשלום חודשי הנקבע מראש. על פי המפקח על הרגולציה הגופים החוץ בנקאיים יכולים להעניק אשראי לפרויקטים וליזמים בהגבלות על האשראי, אך עדיין אלו ערבויות גדולות שיכולות להיות פתרון מצוין ליזמים צעירים בתחילת דרכם הזקוקים למימון. על מנת לקבל מימון חוץ בנקאי צריך הון עצמי נוסף.

 

6 – מימון באמצעות הסכם קומבינציה

כחלק מהשגת ההון העצמי הנדרש על מנת לקבל אשראי מהבנק או מגוף חוץ בנקאי, ניתן להוריד את העלות שלו באמצעות הסכם קומבינציה בין היזם לבעלי הקרקע. בעל הקרקע יקבל אחוזים מהמכירות של הדירות בפרויקט והיזם לא יצטרך לקבל אשראי על הקרקע אלא רק על הבנייה. כאשר לוקחים הלוואה מגוף חוץ בנקאי או מהבנק יש להציג את הסכם הקומבינציה על מנת לקבל את האשראי.

 

בניין בבנייה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
ניקוי BDI
ניקוי BDI

BDI שלילי הוא מצב בהחלט לא נעים, המשפיע על