חיפוש

ייעוץ רשלנות רפואית: אילו מסמכים יש להכין לפני?

הכנת מסמכים מתאימים היא תנאי לפגישת ייעוץ קונקרטית עם עורך דין שמתמחה במקרים של רשלנות רפואית. בנוסף, כדאי לנצל את הפגישה על מנת לבחון את סיכויי ההצלחה של התביעה .

התייעצות עם עורך דין היא השלב הראשון בכל תהליך של הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. אם חושדים שרופא סטה מרמת הזהירות הסבירה ויודעים להוכיח שאותה סטייה אף גרמה נזק למטופל, יש מקום להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהיעזר בניסיון שלהם.

 

מי אחראי לאסוף את התיעוד הרפואי?

באופן כללי, הגשת תביעה של רשלנות רפואית מורכבת מכמה שלבים. בשלב הראשון, אוספים את החומר הרפואי. בשלב השני, פונים לרופא מומחה כדי לקבל חוות דעת. בשלב השלישי, מגישים את התביעה אל בית משפט מתאים ובהתאם לגובה הפיצויים הנקבעים.

השלב של איסוף התיעוד הרפואי הוא זה שבו מתמקדים עוד טרם פגישת הייעוץ עם עורך הדין. בגלל שבשלב הזה בכלל לא בטוח שעורך הדין שאיתו מתייעצים יהיה גם זה שילווה את התיק בהמשך, האחריות על איסוף התיעוד הרפואי היא של הלקוחות הפוטנציאליים.

 

מסמכים שמתארים את התיעוד הרפואי

החדשות הטובות הן שסביר להניח שיהיה קל להשיג מסמכים שונים שמתארים את התיעוד הרפואי. ברוב המקרים, מסמכים כאלה הם חלק בלתי נפרד מהטיפול ובתי החולים, קופות החולים או חברות הביטוח מחויבים למסור אותם ללקוחות ולמבוטחים.

המטרה היא להוכיח בבית משפט שנגרם לו נזק כתוצאה מהטיפול הרפואי הרשלני. בשביל להשיג את המטרה, אוספים כל סוג של תיעוד רפואי שיכול להראות שאכן פעלו ברשלנות. מטבע הדברים, זה כולל גם את החומר הרפואי הנוגע למטופל וגם את החומר שמגיע מהרופא או המוסד שטיפלו בו.

אתר כמו https://www.df-law.co.il מאפשר לתאם פגישת ייעוץ עם עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית. אבל בשביל שפגישת הייעוץ תניב פרי ותהיה קונקרטית, כדאי להגיע אליה מוכנים עם המסמכים הרלוונטיים.

 

מה אומר החוק לגבי רשומה רפואית?

היתרון בהתייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית הוא שניתן לנצל את הפגישה כדי לבחון מלכתחילה את סיכויי ההצלחה של התביעה. אבל בשביל שחוות הדעת של עורך הדין תהיה מבוססת, על התובע להגיע אליה עם העתק של רשומה רפואית. הרשומה כוללת את כל המסמכים והתיעוד הנוגעים למצבו הרפואי של החולה והחוק מחייב את בתי החולים למסור אותה.

במילים אחרות, התיעוד העיקרי שאיתו כדאי להגיע לפגישה עם עורך דין רשלנות רפואית הוא התיק הרפואי, הצילומים, גיליון האשפוז, פרטים על ההרדמה, ההיסטוריה הרפואית, ההיסטוריה הטיפולית וכן הלאה. נכון שהעתקת המידע הרפואי כרוכה בתשלום, אך זה משתלם וכדאי להשקיע בזה.

חוץ מזה, צריך לזכור שהחובה החוקית לשמור את הרשומה הרפואית מוגבלת בזמן – לכן יש לפנות אל המוסד הרפואי כמה שיותר מהר.

 

אנשים מדברים

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא