חיפוש

כיצד יודעים האם היהלום בטבעת האירוסין הוא אמיתי

מתכננים לרכוש טבעת אירוסין לקראת הצעת נישואין מתקרבת? במקרה כזה חשוב שתוודאו שהיהלום שמשובץ בה הוא מקורי ולא חיקוי. כיום הטכנולוגיה התפתחה ויהלומים מזוייפים נראים יותר ויותר כמו יהלומים אמיתים למרות שהם אינם כאלה. מדובר בטבעת שאנו משקיעים בה כסף רב ומעניקים לה ערך רגשי, ולכן יש לבדוק אם היהלום אכן אמיתי. קיימות מספר שיטות לכך

 

תעודה גמולוגית שמגיעה עם הטבעת

מדובר בתעודה שמפיקים אנשי מקצוע מוסמכים ובה פירוט של כל התכונות של היהלום שמוצע לפניכם. התעודה מונפקת רק לאחר שגמולוגים מומחים בדקו את האבן. אם יש תעודה גמולוגית רשמית ליהלום שבטבעת שלכם- דבר זה מוכיח את מקוריותו של היהלום.

 

מבחן הנשיפה

אחת הדרכים הנפוצות לבדוק האם יהלום הוא אכן אמיתי היא לנשוף עליו אדים חמים. יש להניח את האבן מול הפה שלכם ולנשוף עליה, כך שהיא תתערפל מהאדים שיוצאים מכם. אם היהלום מתבהר אחרי שנייה או שתיים אז מדובר ביהלום אמיתי.

אבל אם האבן ממשיכה להיות מעורפלת לשלוש שניות ויותר- כנראה מדובר בזיוף. הסיבה לכך שהיא שיהלומים מפזרים חום באופן מיידי, מה שמונע מהם לצבור אדים עליהם.

 

מבחן המים

עוד בדיקה שאתם יכולים לעשות כדי לבחון את מקוריות טבעות אירוסין משובצות יהלומי מעבדה שברשותכם היא מבחן המים. יש למלא כוס זכוכית במים ולזרוק את היהלום פנימה. אם היהלום מקורי הוא יישקע לתחתית הכוס, וזאת עקב הצפיפות הגבוהה של האבן.

אם היהלום אינו מקורי הוא יצוף. לצערנו מבחן זה אינו חד משמעי, מאחר וכיום יש יצרני יהלומים מזויפים שמצליחים לגרום לאבן המזויפת לשקוע למרות הכל, לכן מומלץ להיעזר במבחן נוסף.

 

בדיקת התושבת של היהלום

אם היהלום כבר משובץ בטבעת, ניתן לבדוק את סוג התושבת בה נעשה שימוש. יהלומים משובצים בתכשיטים שעשויים אך ורק מחומרים איכותיים כגון פלטינה, זהב לבן או זהב צהוב. אתם יכולים לחפש על הטבעת את הסימנים שמעידים על החומר בו השתמשו.

PT מתייחס לפלטינה וסימוני מספרים עם האות K מתייחסים לזהב. אם אתם רואים סימנים אחרים לא מזוהים, יכול מאוד להיות שזה מעיד על שימוש במתכת לא איכותית- מה שיספר לכם שגם היהלום אינו מקורי.

 

מבחן הנצנוץ

בשביל מבחן הנצנוץ כל מה שעליכם לעשות הוא להחזיק את היהלום מתחת למנורה רגילה ולצפות בהבלחות הבהירות של האור שמקפץ מעל היהלום. יהלום אמיתי יספק ניצוץ מיוחד מכיון שאחת מהתכונות שלו היא להחזיר אור לבן. אבנים אחרות לא יחזירו את האור בצורה כזו.

 

פנייה למומחה

אם אתם עדיין לא בטוחים במקוריות היהלום, כדאי לפנות לתכשיטן או מומחה יהלומים מקצועי שיוכל לבחון את היהלום באמצעות הכלים ברשותו ולתת לכם אבחנה מדויקת.

טבעות אירוסין

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא