חיפוש

טיפים מתקדמים לקידום אתרים

כבר למדתם קידום אתרים, אתם יודעים את הדברים הבסיסיים ולמעשה האתר שלכם כבר מופיע מדי פעם עבור מילות חיפוש ספציפיות בעמודם הראשונים של גוגל.

אבל קידום אתרים הינה מלאכה שמצריכה התחדשות והתפתחות תמידית – יחד עם השוק ועם אלגוריתמי החיפוש והדירוג אשר משתנים תכופות. 

 

בשנה האחרונה לדוגמא, היו מספר שינויים חשובים אבל עדיין ישנם מספר דברים שלא השתנו:

  • הצורך ההכרחי בתוכן איכותי ארוך ומפורט שנותן ערך מוסף ללקוח ולדירוג.
  • בניית לינקים אורגניים רבים ככל האפשר ואנקורים משמעותיים שיובילו לאתר שלכם.
  • התמקדות במילות מפתח סמנטיות – כלומר מילות מפתח מתוך שדה סמנטי – מילולי אם תרצו-  ממוקד.

שינויים משמעותיים שאכן חובה עליכם לשים לב אליהם הנם שיטת הענישה החדשה של גוגל ללינקים שבורים בה מנוע החיפוש מעניש משמעותית ומוריד בדירוג אתרים שיש להם המון לינקים שמובילים אליהם מאתרים לא מהימנים או "ספאם" של לינקים ממומן. 

 

1. עשו את האתר שלכם מותאם לתצוגת מובייל

בשנה האחרונה גוגל פרסמה את הדרך בה היא מתעדפת אתרים שתומכים בתצוגת מובייל ומתאימים את עצמם לתצוגה במכשירים החכמים ובטאבלטים. זהו צעד הגיוני לחלוטין, בהתבסס על כך שמעל ל-60% מהחיפושים במנועי החיפוש נעשים בכלל מהמכשירים הסלולריים. 

גוגל לוקח אתרים שאינם מותאמים למובייל ולמעשה לא מעניק להם את הבונוס שהוא נותן לאתרים הכן מותאמים. 

קחו את הזמן והשתמשו באחד מעשרות הכלים החינמיים המקוונים שיסייעו לכם להפוך את האתר שלכם לידידותי למשתמש הגולש דרך הפלאפון שלו.

 

2. צמצמו את משך הטעינה של האתר שלכם

באוקטובר 2016 זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה בה כמות החיפושים מהמובייל עלתה על כמות החיפושים מהמחשבים הנייחים. 

המשמעות האדירה של הגלישה הנרחבת מהפלאפונים היא שהפלאפונים לרוב משתמשים ברשת אלחוטית של WIFI או בנתוני האינטרנט שמגיעה מספק האינטרנט והרשת שלהם. בשני המקרים, החיבורים הללו פחות מהירים ואמינים מאשר החיבור הקווי ממנו נהנים מחשבים נייחים.

לכן, אם יש לכם עמוד באתר שלכם עם מלא תמונות או סרטונים או שהוא פשוט כבד בכללי – ייקח לו הרבה יותר זמן לעלות אצל הלקוח. 

גוגל מודעת לכך, ולכן היא מעניקה נקודות רבות ומעלה בדירוג לאתרים אשר זמן הטעינה שלהם קצר – ולחילופין, מסתירה אתרים אשר זמן הטעינה שלהם ארוך מהרגיל.

 

3. השתמשו בסרטונים כמקור לתוכן איכותי

 בשנת 2018, היה ממוצע של מיליארד שעות של תוכן שהושמע ביוטיוב. כל יום!

כתוצאה מכך, יוטיוב נהפך למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. 

אל תשכחו, שגוגל רכשו את חברת יוטיוב לפני מספר שנים וכעת משתמשת גם בזרם הנתונים שמגיע מהפופולריות של יוטיוב כדי לדרג את התארים באלגוריתם החיפוש שלה.

לכן, הוספת סרטונים ליוטיוב וקישורם לאתר שלכם, ודאי אם מדובר בסרטוני תוכן איכותיים ופופולריים יעשו פלאים לדירוג שלכם.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא