חיפוש

טבעת זהב לבן שהפכה לצבע צהוב – מה עלי לעשות

רכישת טבעת מזהב, עם או בלי יהלומים, מתרחשת בדרך כלל על מנת לעשות בה שימוש לצורך ספציפי. בחלק ניכר מהמקרים, הטבעת אמורה להיות טבעת אירוסין או נישואין, ולהיות נדבך ראשון באוסף התכשיטים של האישה. ואולם לא אחת קורה, שטבעת זהב שנרכשה במיטב כספם של בני הזוג, משנה את הצבע שלה. טבעת לבן הופכת לצהוב, ומאבדת למעשה את הייחוד שלה. מה בין זהב לבן לבין זהב צהוב? האם ייתכן מצב שבו טבעת זהב מאבדת את הצבע שלה? ואם כן – מה הגורמים לכך? מה ניתן לעשות במקרים כאלה? להלן התשובות.

 

זהב לבן, זהב צהוב ומה שביניהם

אחת השאלות החוזרות על עצמן, נוגעת להבדל שבין זהב לבן לבין זהב צהוב. רבים נוטים לחשוב כי זהב יכול להיות רק צהוב, ורבים עוד יותר מזהים את הזהב הלבן עם פלטינה. אלא שהאמת בהקשר הזה, עוברת אי שם באמצע. בשורות הבאות נסביר עוד על ההבדל בין השניים.

באופן עקרוני, הזהב הטהור ביותר, זה המכונה גם זהב 24 קראט, הוא זהב צהוב. עם זאת, יש קושי רב לעצב תכשיט מזהב כזה. בדרך כלל, נהוג לערבב אותו עם חומרים בעלי קשיות גבוהה יותר, כך שניתן יהיה להשתמש בתרכובת שנוצרה לעיצוב תכשיטים עמידים. מה שרבים מכנים "זהב לבן" הוא למעשה זהב מעורב עם מתכות שונות, המבהירים את הצבע שלו. זהב כזה יהיה בדרך כלל בריכוז נמוך יותר – קרי הקראט שלו יהיה נמוך יותר. עם זאת, מדובר עדיין במתכת יקרה, שבהחלט שווה להשקיע בה. מעט מאד תכשיטים מעוצבים מזהב טהור, ומלבד המחיר שלהם, שהוא גבוה מאד, תכשיטים כאלה הם שבירים יחסית.

 

האם ייתכן מצב שבו טבעת זהב מאבדת צבע

בדרך כלל העירוב בין הזהב לבין חומרים אחרים יוצר תרכובת יציבה למדיי, בכפוף למידת הניקיון של הזהב. ואולם במקרים שבהם הקראט של הזהב הוא נמוך, עלול להיווצר מצב שבו התכשית משנה את הצבע. הדבר יכול לקרות לתכשיטים העשויים מזהב אדון – כלומר זהב מעורב עם נחושת, וגם תכשיטים העשויים זהב לבן.

אם קורה שטבעת שעשויה או אמורה להיות עשויה מזהב לבן משנה את הצבע, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לקחת את הטבעת לבדיקה אצל מומחה, שיוכל לספק הסבר מלומד ומקצועי על ההרכב של הטבעת הזאת. לחילופין, יש מספר בדיקות פשוטות שאפשר לבצע בבית, על מנת לוודא שהתכשיט הוא אכן תכשיט מקורי שאכן עשוי מהחומרים המוצהרים בו. כך או אחרת, המלצה החד משמעית כאן היא כפולה: ברש וראשונה- כדאי לרכוש תכשיטים אך ורק מסוחר תכשיטים מהימן ומוכר, ולא מחנויות לא מוכרות או מסוחרים בבסטה כל שהיא. שנית, כל טבעת אמורה להגיע מלווה במסמך המתאר אותה ואת ההרכב שלה. כל טבעת אמורה להיות גם חתומה, אם כי קשה להבחין בחתימה בעין בלתי מזוינת.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא