חיפוש

זכויות ילד נכה 50% – פירוט ההטבות והזכויות של ילדכם

בין אם מדובר כתוצאה מאירוע או תאונה אשר נגרמה לילד בשנים הראשונות של חייו, או בין אם כתוצאה גנטית, ילד הנועל עם נכות או לקות הוא מוכר על ידי המוסד ביטוח לאומי. ילד המוגדר נכה בדרגות שונות, מוכר על ידי מוסד ביטוח לאומי והביטוח מזכה את הילד בקצבאות שונות עקב כל הקשיים המתווספים לגידול הילד.

 

זכאות לקצבת הילד

זכאות לקצבה על ילד נכה בדרך כלל נובעת מאורח חייו של משפחתו של הילד ושל הילד. דבר נוסף המובא בחשבון הוא מקום מגוריו, מדינת ישראל ומוסד טיפול רפואי ולוקח על עצמו את מלאכת גידול הילד, אחד מהמאפיינים המרכזיים הם מאפיינים רפואיים ופיזיולוגיים אשר היה קיים צורך בכוונה תחילה ובמידה כלכלית רבה לתמוך בו בשל הוצאות כספיות שנלוות לכך.

אחוזי הנכות נקבעים לפי המגבלה הרפואית של הילד. בכדי לבדוק את הזכאות ואת האחוזי נכות של הילד, הילד מגיע אל וועדה יחד עם הוריו, שלפי הוועדה קובעים את האחוזי נכות של הילד וכך גובה הקצבה משתנה בהתאם לאחוזי הנכות שלו. על מנת לקבל את הקצבה, על הילד להיות ילד לילדים שהוריו הם תושבי ישראל, גם אם מדובר על ילד יתום, עליו להיות ילד להורים ישראלי לפני שנפטרו.

גם במקרה שמדובר בילד שעלה לישראל ללא הוריו, ואפוטרופוס שלו הוא סבתא, אח, אחות דוד וכו׳ ויעלו עימו לארץ, הם יהיו תושבי ישראל כמוהו ואז תוכל להיות לו זכאות.

 

הוועדה הרפואית לקביעת זכאות לגמלה נכה

ישנה וועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי, וועדה זו מגבשת את המסקנות שלה לפני מספר פרמטרים. אחד מהדברים העיקריים הוא קיום מבחן של תלות הילד, בין אם מכיוון עיכוב בהתפתחות הילד, בדיקה זו נעשית לילדים מתחת לגיל 3. במסגרת 45 ימים מיום הגשה של התביעה הראשונית, תישלח לאפוטרופוס של הילד או להוריו, תלוי מי הגיש את הבקשה, לתשובה עקב הוועדה הרפואית בצירוף של פרוטוקול הנוסף אליה.

 

תוספות לגמלה של ילד נכה

לבעלי הזכאות לגמלאת נכה, ישנן מספר תוספות שניתנות להם אחת לשנייה, וסכומם משתנה מעת לעת. עבור ילדים ששיעור הנכות שלהם הוא 50%, ישנה תוספת של גמלה העומדת על 153 ש״ח, ואילו ילד שזכאי לגמלאות של 100% זכאי לתוספת קצבה של 379 ש״ח. תוספות אלו מתווספות באופן רטרואקטיבי כבר החל מינואר 2018. במידה והילד יהיה זכאי לקצבה מאוחר יותר מינואר 2018, באותו זמן, והוא יענה על ההגדרות לזכאות לקצבה, הוא יהיה רשאי לקבל את התוספות בצורה רטרואקטיבית.

הורים לילדים המתמודדים עם קשיים ונכות? בכדי להיות ההורים הטובים ביותר, עליכם להיות מודעים לצרכים של ילדכם וגם לדעת מה הזכויות שלהם.  כנסו עכשיו לפירוט זכויות ילד נכה ותכירו את הזכויות המגיעות לכם כמשפחה וגם לילד שלכם וכך תוכלו לקבל את העזרה הטובה ביותר עבור המשפחה שלכם.

ילדה בכסא גלגלים מחייכת
ילדה בכסא גלגלים מחייכת
אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא